English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

۱۵۳ هزار تن علوفه زمستانی برای دام های عشایر تامین شده است

۱۵۳ هزار تن علوفه زمستانی برای دام های عشایر تامین شده است/ پیش بینی تولید ۲۰۰ هزارتن گوشت قرمز توسط عشایر در سال جاری

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: علوفه زمستانی دام های عشایر تامین شده است و عشایر نگران این موضوع نباشند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، قندالی امروز در جمع معاونان ادارات کل امور عشایری کشور در بیرجند با بیان اینکه علوفه کافی در کشور هم از تولید داخل و هم از واردات تامین شده است گفت: در مرحله اول ۱۵۳ هزار تن علوفه با قیمت ۹۲۰ تومان سهمیه در نظر گرفته شده است که محدودیتی ندارد و عشایر با مراجعه به تشکل ها و تعاونی های خود علوفه مورد نیاز به خصوص جو را تحویل بگیرند.
وی با اشاره به وجود ۲۱۳ هزار خانوار عشایری و فعالیت ۱۲۵ اتحادیه، ۱۷۰ تعاونی و ۳۰۸ صندوق خرد زنان عشایری در کشور افزود: تولیدات گوشت این عشایر هم اکنون ۱۹۰ هزار تن است که با زنجیره ای کردن تولید گوشت قرمز این مقدار امسال به ۲۰۰ هزار تن برسد.
رئیس سازمان امور عشایری کشور همچنین به سایر تولیدات عشایر در حوزه فعالیت های باغی و زراعی اشاره کرد و گفت: از ۵ تن تولیدات عشایر کشور، بخش قابل توجهی مربوط به تولیدات باغی و زراعی است که تلاش می کنیم در افق برنامه ۵ ساله با کاشت درخت در اراضی شیب دار تحولی در این تولیدات ایجاد کنیم.
قندالی از اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده برای عمران و توسعه مناطق عشایری خبر داد و افزود: همچنین هزار میلیارد تومان برای زنجیره تولید گوشت قرمز، گیاهان دارویی، صنایع دستی، گردشگری و حتی خدمات فنی و مشاوره ای عشایر در نظر گرفته شده است .
وی با اشاره به ظرفیت های خراسان جنوبی گفت: این استان با ۱۵ هزار و ۶۷۶ خانوار عشایری، چهارمین استان عشایرنشین کشور است .

طراحی سایت توسط فراکارانت