English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

جذب مشارکت مسوولان شهرستان ها در اجرای موفق فعالیت های تحقیقی ضروری است

جذب مشارکت مسوولان شهرستان ها در اجرای موفق فعالیت های تحقیقی ضروری است
۱۳۹۷/۰۴/۲۸

معاون وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: جذب مشارکت مسوولان شهرستان ها به ویژه فرمانداران در اجرای موفق فعالیت های تحقیقی ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، دکتر کاظم خاوازی در گردهمایی منطقه ای محققین معین منطقه سه جهادکشاورزی کشور که به منظور تبیین فعالیت های انجام شده، بررسی چالش های موجود و طرح راهکارهای قابل اجرا در تبریز برگزار شد، افزود: به کارشناسان پهنه به عنوان ارکان اصلی و مدیران آینده بخش کشاورزی نگاه می شود.

وی بر لزوم مستندسازی فعالیت های تحقیقی صورت گرفته در عرصه تولید تاکید کرد و گفت: محققان نباید خود را گرفتار مرزبندی های مسوولیتی و اداری کنند، بلکه برای نتیجه گیری لازم محقق باید مروج باشد و در صحنه تولید حضور یابد .

دکتر خاوازی طرح نظام نوین ترویج را در جهت ساختارشکنی های گذشته مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: با تجهیز مراکز تحقیق به وسایل نقلیه مناسب، درصدد تسهیل حضور محققان در عرصه تولید هستیم .

معاون وزیر در سازمان تحقیقات با بیان این که تاکنون از تحقیقات در زمینه جنگل و آبخیزداری غفلت شده است، گفت: امسال کارگروه جنگل و مرتع در سازمان تحقیقات راه اندازی می شود تا فعالیت در این حوزه متشکل شود.

وی با اشاره به این که آموزش بهره برداران از رویکردهای اساسی سازمان است، تصریح کرد: سعی خواهیم کرد نظام نوین ترویج با شاخ و برگ و عمق بیشتری اجرا شود.

خاوازی با بیان این که گاهی در تحقیقات شاهد انحراف هستیم، آفت شکنی را ضروری دانست و افزود: نیازمند پژوهش های بنیادی در موسسه های تحقیقی هستیم و از اجرای طرح های تحقیقی متعدد در یک زمینه در موسسه های مختلف جلوگیری می شود.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: مراکز تحقیقات باید برای مشکلات بخش کشاورزی چاره علمی کنند برای حوادث غیرمترقبه همچون خشکسالی، سرمازدگی و سیل و طوفان، باید مراکز تحقیقاتی برنامه داشته باشند.

طراحی سایت توسط فراکارانت