English | سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

۱۲ تن گندم به‌عنوان زکات از کشاورزان روستای بکران میامی جمع‌آوری شد

۱۲ تن گندم به‌عنوان زکات از کشاورزان روستای بکران میامی جمع‌آوری شد

سرپرست حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: کشاورزان روستای بکران میامی ۱۲ تن از گندم تولیدی خود را به‌عنوان زکات پرداخت کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله قربانیان در همایش زکات که در روستای بکران میامی برگزار شد اظهار داشت: پرداخت زکات از سوی کشاورزان زحمتکش نشان از عزم و عرق دینی آنان دارد.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم به کرات درباره زکات صحبت شده است افزود: در قرآن از زکات به‌عنوان صدقه یادشده است به این معنا که انسان با پرداخت زکات صداقت خود را در دینداری و ایمان به خدا نشان می‌دهد.

سرپرست حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه خوشبختانه کشاورزان استان در پرداخت زکات پیشگام بوده و این مهم را به‌خوبی به جا می‌آورند اضافه کرد: زکات تنها مختص گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو، گوسفند نیست بلکه در برخی موارد انسان باید زکات علم خود را با نشر دادن و یا زکات آبروی خود را برای حل اختلافات بین دیگران بپردازد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله قربانیان با بیان اینکه زکات در منابع دینی در کنار نماز و جهاد قرارگرفته است افزود: زکات در نظام اسلامی دارای اهمیت زیادی بوده و یکی از پنج ستون دین اسلام به شمار می‏رود.

وی با بیان اینکه در روایات مختلف به جایگاه زکات اشاره‌ شده است به روایتی از امام جعفر صادق (ع) درباره زکات اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند «اموال خود را با دادن زکات حفظ کنید و بیماران و مریضان خود را با دادن صدقه مداوا کنید. به‌درستی که هیچ مالی در بیابان و در صحرا از بین نرفت، مگر آنکه زکات آن داده نشد».

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در این همایش مدیرکل کمیته امداد استان سمنان، اعضای شورای زکات شهرستان میامی و روستاهای هم‌جوار و همچنین فرماندار شهرستان میامی نیز حضور داشتند.

در پایان این مراسم از حجت‌الاسلام رستمی روحانی روستای بکران و همچنین شورای زکات و زکات دهندگان با اهدا لوح تقدیر شد.

طراحی سایت توسط فراکارانت