English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد: مبارزه با علفهای هرز تاکنون در ۱۵۰۰ هکتار از مزارع غلات استان سمنان انجام پذیرفت.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از مبارزه با علفهای هرز در حدود ۱۵۰۰ هکتار از مزارع غلات (گندم و جو) این استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، عباس مشیریان امروز در نشست شورای معاونان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: با نظارت مهندسان جهاد کشاورزی استان سمنان، عملیات مبارزه با علف‌های هرز درسطح یک هزار و ۴۶۵ هکتار از مزارع غلات این استان انجام شد.
وی اضافه کرد: این عملیات مبارزه در مزارع آبی گندم و جو در سراسر استان سمنان از ابتدای سال آبی امسال آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: از این مقدار مبارزه با علفهای هرز، ۱۰۳۵ هکتار آن مربوط به مزارع گندم استان سمنان بوده است.
مشیریان خاطرنشان کرد: سهم عملیات مبارزه با علفهای هرز در مزارع جو در استان سمنان نیز ۴۳۰ هکتار بوده است.
وی عنوان کرد: این عملیات برای مبارزه«نازک برگ» و «توام» گندم و جو در مزارع استان سمنان انجام شده است.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: در مجموع ۴۲۰ هکتار از این عملیات مربوط به مبارزه نازک برگ در مزارع گندم و جوی استان سمنان بوده و ۱۰۴۵ هکتار آن نیز مربوط به مبارزه توام بود.
مشیریان عنوان کرد: عملیات مبارزه با علفهای هرز مربوط به مبارزه نازگ برگ در ۱۸۰ هکتار از مزارع جو و ۲۴۰ هکتار از مزارع گندم استان سمنان انجام شد.
به گفته وی، این عملیات مربوط به مبارزه توام در ۷۹۵ هکتار از مزارع گندم و ۲۵۰ هکتار از مزارع جو استان سمنان اجرایی شده است.

طراحی سایت توسط فراکارانت