English | سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

برداشت ۱۰۳۵ هکتار کلزا از مزارع میامی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی گفت: امسال یک هزار و ۳۵ هکتار کلزا از مزارع میامی برداشت شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، علی‌اصغر محمدی اظهار داشت: امسال میزان برداشت کلزا نسبت به سال گذشته به خاطر خشکسالی کاهش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: برداشت کلزا در مزارع میامی با عاملیت ۵ مرکز خرید در سطح شهرستان میامی انجام شد و امسال از سطح ۴۹۳ هکتار از مزارع کلزا میامی یک هزار و ۳۵ هکتار کلزا از مزارع میامی برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی با اشاره به سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش سطح زیر کشت دانه‌های روغنی و به‌ویژه کلزا تصریح کرد: سطح زیر کشت کلزا نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.

محمدی با بیان اینکه عملکرد در واحد سطح محصول کلزا نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است تصریح کرد: این کاهش عملکرد به علت خشکسالی امسال بوده است.

وی با اشاره به خسارت‌های ناشی از سرمازدگی نیز گفت: امسال ۴۵ هکتار از اراضی زیر کشت کلزا در اثر سرمای زمستانه خسارت دید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی با بیان اینکه بیشترین سطح زیر کلزا در استان سمنان مربوط به این شهرستان است اضافه کرد: حدود ۸۰ درصد سطح کلزا استان سمنان در میامی قرار دارد.

محمدی با اشاره به حمایت‌های مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان میامی از کلزاکاران گفت: اعطای کمک‌های بلاعوض، اجرای سیستم‌های آبیاری در مزارع کلزا و همچنین برنامه‌ریزی برای اعطای تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون با اولویت بهره‌برداران کلزا برخی از این اقدامات است.

وی با اشاره به استقبال کشاورزان این شهرستان از کشت دانه روغنی کلزا تصریح کرد: برای سهولت دسترسی تولیدکنندگان پنج مرکز خرید گندم به کشاورزان این شهرستان خدمات ارائه می‌کنند.

طراحی سایت توسط فراکارانت