English | پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

راه اندازی سامانه رصد و پایش کودی در استان سمنان؛ کمک به رفع مشکلات کشاورزان در بخش کود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از راه اندازی سامانه رصد و پایش کودی در این استان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه تلاش می‌شود تا مشکلات موجود کشاورزان در حوزه کود رفع شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، لطف‌الله رضائی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه راه اندازی سامانه رصد و پایش مواد کودی در جهت عملکرد توزیع بهتر کود در بین بهره برداران است اظهار داشت: این سامانه برای کنترل و نظارت بر توزیع انواع کود شیمیایی ایجاد شده است.

وی خاطر نشان کرد: جلوگیری از هرگونه تخلف در دریافت کود و اجرای عادلانه توزیع کود بین کشاورزان استان از دیگر اهداف راه اندازی سامانه رصد و پایش مواد کودی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه توزیع کود شیمیایی از طریق  سامانه رصد و پایش کودی با توجه به اطلاعات موجود بهره برداران در سامانه پهنه بندی صورت می گیرد افزود پس از تامین کود توسط کارگزاران کشاورزان می توانند با مراجعه به سامانه پایش برای خرید کود شیمیایی اقدام کنند.

رضایی با بیان اینکه سهمیه کود هر کشاورز بر اساس سطح زیر کشت آن محاسبه می شود افزود بهره برداران بخش کشاورزی می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی payeshkood.ir در زمان نیاز به کود درخواست خود را در سامانه ثبت کنند.

وی تصریح کرد: با ایجاد  سامانه رصد و پایش کودی هیچ کشاورزی در استان نباید مشکل تامین کود را داشته باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: آموزش سامانه به صورت حضوری برای بهره برداران و کارگزاران بخش توزیع کود در استان صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به استقبال کشاورزان این شهرستان از کشت دانه روغنی کلزا تصریح کرد: برای سهولت دسترسی تولیدکنندگان ۲ مرکز خرید گندم به کشاورزان این شهرستان خدمات ارائه می‌کنند.

 

 

طراحی سایت توسط فراکارانت