English | شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

گام‌به‌گام با توسعه کاداستر در اراضی کشاورزی استان سمنان؛ صدور اسناد تک‌برگی برای ۴۶۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستانهای شاهرود و سمنان آغاز شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به برنامه‌ریزی این سازمان برای توسعه طرح کاداستر در اراضی کشاورزی این استان، از آغاز فرایند صدور اسناد تک‌برگی برای ۴۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ۲ شهرستان شاهرود و سمنان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میرعماد در این زمینه اظهار داشت: بر اساس تائیدیه های ارسالی از سوی سازمان نقشه‌برداری کشور به‌عنوان ناظر عالی پروژه‌های کاداستر اراضی کشاورزی، ۴۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان واقع در شهرستان‌های شاهرود و سمنان مورد تأیید این سازمان قرار گرفته و فرایند صدور اسناد کاداستر در ادارات ثبت‌اسناد و املاک در این ۲ شهرستان آغاز شده است.

وی افزود: بر اساس گزارش‌ها و تأییدیه‌های موجود از سوی سازمان نقشه‌برداری کشور، ۳۲ هزار هکتارعکس‌های ارتوفوتو و ۴۳ هزار هکتار کاداستر اراضی کشاورزی شهرستان شاهرود و ۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان سمنان مورد تائید این سازمان قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: پس از انجام عملیات نقشه‌برداری هوایی و جمع‌آوری اطلاعات توصیفی بهره‌برداران کشاورزی، صدور اسناد تک‌برگی با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در دست اقدام است.

میرعماد گفت: مدارک مورد نیاز برای اخذ اسناد مالکیت تک‌برگی، بر اساس قانون کاداستر، به‌منظور صدور اسناد تک‌برگی مالکیت زراعی و باغی به ادارات ثبت‌اسناد و املاک شهرستان‌های شاهرود و سمنان تسلیم شد تا با برنامه‌ای مدون با همکاری ۲ دستگاه جهاد کشاورزی و ثبت‌اسناد و املاک و همکاری زارعین و بهره برداران بخش کشاورزی ، مراحل انجام صدور اسناد زراعی و باغی در این پهنه آغاز شود.

طراحی سایت توسط فراکارانت