English | چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳

آزادسازی ساخت و ساز واحد مسکونی در اراضی کشاورزی صحت ندارد

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به انتشار خبر آزاد شدن ساخت واحد مسکونی در اراضی کشاورزی گفت: آزادسازی ساخت واحد مسکونی در اراضی کشاورزی صحت ندارد.

غلامرضا خراسانیان اظهار داشت: خبرها و کلیپ‌هایی در فضای مجازی منتشر شده است که امکان ساخت و ساز در اراضی کشاورزی بدون نیاز اخذ مجوز وجود دارد.

وی با بیان اینکه این اخبار صحت ندارد و مردم نباید فریب سوداگران در فضای مجازی را بخورند؛ افزود: براساس ماده یک قانون حفظ کاربری هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی ممنوع و جرم تلقی می گردد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه مردم باید هوشیار باشند و بدون اخذ مجوز تبصره یک ماده یک قانون فوق اقدام به ساخت و ساز در اراضی کشاورزی نکنند؛ افزود: ساخت و ساز در اراضی کشاورزی به هیچ عنوان آزاد نیست و مردم، فریب افراد سوداگر را که با عنوان‌های وکیل و یا کارشناس زمین به نشر اطلاعات نادرست در فضای مجازی می‌پردازند، را نخورند.

خراسانیان با تأکید بر اینکه قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها بعد از سال ۸۵، هیچ تغییری نکرده است؛ گفت: انتشار اخبار و کلیپ‌ها مبنی بر آزاد شدن ساخت‌وساز واحد مسکونی ۵۰۰ متری در اراضی کشاورزی صحت ندارد.

وی خاطرنشان کرد: مستند به رای شماره ۷۲۴ مورخ ۹۱/۱/۲۲ هیات عمومی دیوان عالی کشور و قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مصوب سال ۸۵، تغییر کاربری اراضی کشاورزی ممنوع است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه هرگونه فعالیت های ساخت و ساز در اراضی کشاورزی باید با مجوز صورت گیرد؛ تصریح کرد: به استناد ماده ۳ قانون هرگونه ساخت و ساز بدون دریافت مجوز تبصره یک ماده یک از جهاد کشاورزی غیرمجاز و جرم تلقی می‌شود.

خراسانیان گفت: مردم برای جلوگیری از هدررفت سرمایه خود قبل ازخرید اراضی زراعی و باغی و هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی حتما با کارشناسان امور اراضی در جهاد کشاورزی مربوطه مشورت کنند.

طراحی سایت توسط فراکارانت