English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

آزادسازی ۹۴۰۰ مترمربع اراضی باغی و کشاورزی در شاهرود؛ با ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی برخورد می‌شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از آزادسازی ۹ هزار و چهارصد مترمربع از اراضی باغی و کشاورزی در شهرستان شاهرود خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، غلامرضا خراسانیان اظهار داشت: با ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی به جد برخورد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی و باغات تعداد سه فقره احکام قطعی که بدون اخذ مجوزهای قانونی اقدام به ساخت‌وساز بناهای غیرمجاز در باغات کرده بودند با همراهی و همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط در شهرستان شاهرود اجرا شد که با اجرای این حکم ۹ هزار و ۴۰۰ مترمربع از اراضی باغی شهرستان آزادسازی شد.

وی با بیان این مطلب که بنا به اظهارات کارشناسان مربوط ارزش بناهای غیرمجاز قلع وقمع شده یک میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان برآورد شده است از تمام بهره برداران خواست تا قبل از اخذ مجوز از امور اراضی هیچگونه بنا یا دیواری در اراضی زراعی و باغی احداث نکنند تا از ایجاد چنین خسارات مالی به آنها جلوگیری شود .

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه حفاظت از اراضی کشاورزی و باغی در اولویت برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان است افزود: حفاظت از حریم اراضی کشاورزی گام نخست در راستای امنیت غذایی و رفع وابستگی به واردات است.

خراسانیان گفت: پیش از عقد قرارداد از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها در مورد زمین مورد معامله استعلام کنند و همچنین از شهروندان خواست از طریق سامانه ۱۳۱ جهاد کشاورزی را در حفظ و حراست از باغات و اراضی زراعی همراهی کنند.

طراحی سایت توسط فراکارانت