English | پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

آغاز ذخیره‌سازی میوه شب عید در سمنان؛ خرید ۳۰۰ تن سیب و پرتقال در دستور کار است

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از آغاز ذخیره‌سازی میوه شب عید در این استان خبر داد و گفت: خرید ۳۰۰ تن سیب و پرتقال در دستور کار است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، مسعود طاهریان اظهار داشت: در جلسه کمیته راهبری میوه شب عید که به ریاست رئیس سازمان و دبیری مدیریت تعاون روستایی برگزار گردید، برنامه‌ریزی لازم جهت خرید میوه عید شامل سیب و پرتقال انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد اولویت خرید سیب از استان سمنان باشد و خرید پرتقال هم از استان‌های شمالی صورت گیرد .

 مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه مقرر شد در مجموع خرید ۱۰۰ تن سیب و ۲۰۰ تن پرتقال با ماکزیمم ۲۰ درصد تلورانس انجام شود گفت: خرید میوه شب عید با مباشرت شرکت‌های تعاونی روستایی و با مشارکت اصناف باشد.

طاهریان بیان داشتن زمان خرید  سیب شب عید از بیستم آذرماه تا اواخر دی ماه  و پرتقال ازبیستم آذر ماه آغاز و تا پانزدهم بهمن ماه پایان یافته و عملیات ذخیره سازی نیز همزمان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه زمان دقیق عرضه این میوه‌ها هنوز مشخص نشده است افزود: زمان توزیع و قیمت میوه بر اساس تصمیمات کمیته راهبری و تصمیم تنظیم بازار استان انجام و از طریق مراکز توزیع شامل واحدهای صنفی منتخب و شبکه تعاون روستایی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

طراحی سایت توسط فراکارانت