English | سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اجرای کاشت یک میلیارد نهال با انتخاب گونه‌ها و نیاز مناطق کشور/ استان یزد در تولید نهال موفق عمل کرده است

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: براساس سند پشتیبانی این سازمان در طرح کاشت یک میلیارد نهال، کاشت درخت با انتخاب گونه‌ها و نیاز مناطق در استان‌های کشور اجرایی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی به نقل از ایرنا، عباسعلی نوبخت معاون وزیر جهاد کشاورزی چهارشنبه در بازدید از ایستگاه نمونه پایش فرسایش بادی و ریزگردهای میبد یزد، با اشاره به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در مدت زمان چهار سال در کشور گفت: استان یزد در تولید نهال، موفق عمل کرده است.

وی با بیان اینکه برش‌های استانی تولید نهال دقیقا مشخص شده است، افزود: با توجه به اقلیم استان یزد، تولید ۲.۵ میلیون اصله نهال برای هر سال در این استان در نظر گرفته شده است.

این مقام مسوول اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون ۷۰۵ هزار اصله نهال در نهالستان شهرستان میبد تولید شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به سند پشتیبانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در طرح کاشت یک میلیارد نهال و اقلیم‌های مختلف اظهار داشت: ایران ۱۱ اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیا را در خود دارد و براساس اقلیم، انتخاب گونه انجام شده است و استان‌ها براساس انتخاب گونه و نیاز مناطق مختلفی که دارند، باید نهال‌ها را تولید کنند تا در راستای سرسبزی ایران تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا هر هفته دوشنبه‌ها، قرارگاه‌هایی در وزارتخانه تشکیل می‌شود که مسوولان تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز از قوه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف هم در این قرارگاه حضور دارند.

نوبخت با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ مبنی بر کاشت سه نهال توسط هر ایرانی، گفت: این فرایند را به بهترین شکل در مدت زمان چهار سال براساس تعهدی که به ملت ایران داریم در نقاط مختلف کشور عملیاتی خواهیم کرد.

وی در حمایت از این طرح هم افزود: استان یزد و شهرستان میبد در تولید نهال موفق عمل کرده‌اند و ما هم تلاش خواهیم کرد، کاستی‌ها را چه از جنبه اعتباری و چه کارشناسی رفع کنیم.

گفتنی است؛ بازدید از نهالستان اشکذر و مهریز از دیگر برنامه معاون وزیر جهاد کشاورزی در سفر به یزد است.

طراحی سایت توسط فراکارانت