English | شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اجرای ۱۰۰ هکتار آبیاری تحت فشار در شهرستان سرخه تا پایان امسال محقق می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه با اشاره به آخرین وضعیت اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی این شهرستان گفت: تا پایان امسال نزدیک به ۱۰۰ هکتار از اراضی شهرستان سرخه زیر پوشش سیستم‌های نوین و تحت فشار آبیاری قرار خواهد گرفت.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، عباس غفوریان اظهار داشت: برای سال آینده نیز در نظر است تا بیش از این میزان (۱۰۰ هکتار) از اراضی کشاورزی شهرستان سرخه به سیستم‌های ابیاری تحت فشار مجهز شود.

وی با بیان اینکه سرخه در اجرای سیستم‌های ابیاری تحت فشار در استان سمنان پیشگام است خاطرنشان کرد: با توجه به سطح کشت شده در شهرستان سرخه، این شهرستان تنها شهرستان در استان سمنان است که بیش از ۵۰ درصد از اراضی کشاورزی آن زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه یادآور شد: این آمار خوب به دلیل همراهی بسیار مناسب کشاورزان در شهرستان سرخه تحقق یافته که علت این همکاری مناسب کشاورزان نیز ریشه در چند عامل دارد.

به گفته غفوریان، برقراری ارتباط مناسب میان کارشناسان جهاد کشاورزی با بهره‌برداران این بخش  یکی از عوامل همراهی کشاورزان شهرستان سرخه در توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در این شهرستان است.

وی با بیان اینکه حضور مستمر کارشناسان جهاد کشاورزی در مزارع نیز یکی دیگر از علت‌هایی است که شاهد استقبال و همراهی مناسب کشاورزان شهرستان سرخه از توسعه سیستم‌های نوین آبیاری بوده‌ایم افزود: با توجه به خشکسالی‌هایی که در سال‌های گذشته و اقدامات ترویجی که کارشناسان حوزه ترویج جهاد کشاورزی در نقاط مختلف شهرستان سرخه انجام داده‌اند؛ کشاورزان راغب شده‌اند که بیشتر به توسعه آبیاری تحت فشار روی بیاورند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه با اشاره به اینکه توسعه آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی باعث افزایش راندمان آبیاری در بخش کشاورزی خواهد شد خاطرنشان کرد: توسعه سیستم‌های نوین آبیاری همواره به عنوان یکی از اولویت‌های مهم جهاد کشاورزی در شهرستان سرخه مطرح است.

طراحی سایت توسط فراکارانت