English | پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اختصاص یارانه برای خرید توافقی محصولات کشاورزی به سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از اختصاص یارانه تنظیم بازار برای جبران ضرر و زیان از محل اعتبار ۱۴۰۱ و یارانه برای خریدهای توافقی به این سازمان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، بیست و یکمین جلسه مدیران ستادی و استانی با حضور محمدعلی نیکبخت مدیر عامل و رئیس هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی، نمایندگی حوزه ولی فقیه در سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، اعضای هیات مدیره، معاونین و مدیران ستادی و استانی، تشکل‌ها و اتحادیه‌ها در محل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برگزار شد.

محمدعلی نیکبخت در این جلسه با اشاره به اجرای طرح تنظیم بازار میوه شب عید در سال گذشته، گفت: در اجرای طرح تنظیم بازار میوه در سال گذشته خوب عمل شد ولی حتما باید نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدهای اجرای این طرح را بررسی کرده تا در اجرای آن در سال جدید بهتر و موثرتر عمل کنیم.

نیکبخت با اشاره به این که اجرای موفق این‌گونه طرح‌ها اعتبار اجتماعی سازمان را احیا می‌کند، افزود: یارانه تنظیم بازار برای جبران ضرر و زیان از محل اعتبار ۱۴۰۱ و یارانه برای خریدهای توافقی به سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: همچنین امسال سازمان مرکزی تعاون روستایی در کلیه خریدهای توافقی محصولات کشاورزی به عنوان متولی معرفی شده است.

نیکبخت با بیان اینکه در اجرای موفق طرح تنظیم بازار میوه هیچ استانی به لحاظ مالی متضرر نشد، یادآور شد: علت اصلی این مهم، تبیین درست این طرح در تمامی جهات بوده است و برای اولین بار جلوی ضرر دولت گرفته شد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، اصول مدیریتی در این سازمان را شامل ۵ اصل مهم برشمرد و افزود: اجرای درست اساسنامه سازمان تعاون روستایی که لازمه اجرای صحیح آن شناخت کامل و درست بوده و توانمندسازی، حمایت و هدایت از تشکل‌ها و شبکه تحت پوشش و تغییر دیدگاه و نگرش بنگاه‌داری و اقتصادی به فعالیت‌های سازمان از اصول مدیریتی آن است.

وی تکریم ارباب رجوع و همکاران و ایجاد آرامش برای رسیدن به اهداف سازمانی که برتر از غایت‌های شخصی عنوان کرد و حفظ آرامش و حرمت یکدیگر را لازم و ضروری دانست.

نیکبخت در پایان با اشاره به شعار سال، بخش عمده تحقق این شعار و مهار تورم را بر دوش سازمان مرکزی دانست و گفت: تمامی مدیران ستادی و استانی، اتحادیه‌ها، تشکل‌ها و شبکه تحت پوشش با جدیت تمام در جهت اجرای طرح تنظیم بازار میوه، خرما و خرید تضمینی گندم در سال پیش رو اقدام و فعالیت کنند.

طراحی سایت توسط فراکارانت