English | پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات خرید ادوات در طرح جهش تولید در دیمزارها

معاون امور زراعت وزیر جهادکشاورزی در اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها به دنبال آموزش کشاورزان هستیم، گفت: در این راستا ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای خرید ادوات به کشاورزان اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از صدا و سیما، علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی در گفتگو با رادیو اقتصاد درباره طرح جهش تولید در دیم‌زارها گفت: اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور در سال جاری در سطح ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار است که گندم بیشترین میزان را به خود اختصاص داده و سپس شامل محصولاتی همچون جو، حبوبات و علوفه است.

وی با بیان این که این طرح با حمایت‌های بخش‌های مختلف به خوبی پیش می‌رود، خاطرنشان کرد: در این طرح هم‌اکنون بیشتر از ۹۰ درصد کشت‌های پاییزه انجام شده است و امیدواریم با بارش‌های خوب، کشت‌های بهاره نیز انجام گیرد.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که برای اجرای طرح دیم‌زارها به دنبال آموزش کشاورزان هستیم، گفت: برنامه‌های آموزشی به کشاورزان در خصوص نحوه عملیات کاشت و داشت در دیمزارها است، در این راستا، مقدار زیادی بذور آغشته با کودهای مغذی در اختیار کشاورزان قرار داده‌ایم.

به گفته وی، این طرح، طرحی مشترک بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و وزارت جهاد کشاورزی است و در این راستا تاکنون حدود ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با بهره ۴ درصد در اختیار کشاورزان برای خرید ادوات قرار گرفته است.

مهاجر ادامه داد: همچنین در این طرح برای کشت محصولات اساسی همچون گندم، جو و علوفه، کود یارانه‌ای در اختیار کشاورزان قرار داده‌ایم.

وی اضافه کرد: در رابطه با چگونگی سمپاشی بر روی سن گندم، مبارزه با بیماری‌ها و علف‌های هرز نیز وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام در حال آموزش کشاورزان، تشویق آنان و ترویج کشاورزی هستند.

بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی دیم بیمه شد

معاون وزیر در امور زراعت بیان کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تعهد خود را در خصوص بیمه انجام می‌دهد و به دنبال آن هستیم که کل اراضی دیم را بیمه کنیم.

وی افزود: بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم تاکنون بیمه شده است که امیدواریم این روند ادامه یابد.

به گفته وی، از سوی ستاد اجرایی فرمان امام با مشارکت بانک ملی بودجه‌ای در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد تا خرید ادوات مخصوص دیمزارها که یکی از اساسی‌ترین آن عمیق‌کارها است، انجام شود.

طراحی سایت توسط فراکارانت