English | جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

استان سمنان برای تأمین تراکتور بخش کشاورزی مشکلی ندارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه کمبودی در استان سمنان برای تأمین تراکتور بخش کشاورزی وجود ندارد گفت: کشاورزان در این زمینه نگران نباشند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، لطف‌الله رضایی درباره تحویل تراکتورهای سهمیه‌ای به کشاورزان متقاضی این‌گونه اظهار داشت: اوایل نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تراکتورها به‌صورت سهمیه‌ای از مبادی مراکز خدمات و مدیریت‌های شهرستان و استان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۵ ماه است که فرایند توزیع تراکتورها تغییر یافته است گفت: در حال حاضر چهار نمایندگی رسمی مسئولیت توزیع تراکتور داخل استان را بر عهده دارند و تراکتورها با قیمت نقدی به‌صورت طرح‌های پیش‌فروش، نقدی و تحویل فوری در اختیار نمایندگی‌ها قرار گرفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به وجود انواع تراکتور در این نمایندگی‌ها بیان کرد: متقاضیان می‌توانند جهت خرید این تراکتورها به این نمایندگی‌های رسمی در استان مراجعه کنند.

رضایی با بیان اینکه نیازی به تشکیل پرونده و مراجعه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی و مدیریت‌های شهرستان و استان وجود ندارد؛ بلکه کشاورزان متقاضی تراکتور می‌توانند به نمایندگی‌ها مراجعه می‌کنند؛ سپس لیست اسامی متقاضیان از نمایندگی‌ها به مراکز خدمات و مدیریت‌های شهرستان‌ها ارسال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فقط گواهی کشاورزی را باید متقاضیان از طریق صنف امور کارهای کشاورزی اتاق اصناف و یا از مراکز جهاد کشاورزی اخذ کنند و به نمایندگی‌ها جهت تحویل تراکتور موردنظر خود مراجعه کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اذعان داشت: در چهار سال اخیر تراکتور به اندازه کافی در طرح‌ها و مدل‌های مختلف وجود داشته و در اختیار کشاورزان استان قرار گرفته است و در حال حاضر نیز به لحاظ تأمین تراکتور هیچ کمبودی وجود ندارد و به عبارتی به تعداد کافی تراکتور برای تحویل به متقاضیان بخش کشاورزی در استان موجود است.

طراحی سایت توسط فراکارانت