English | پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اشغالزایی ۱۰۰۰ نفری توسط زنبورداران استان سمنان؛ تولید عسل در استان سمنان از مرز ۴۰ تن گذشت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اشغالزایی ۱۰۰۰ نفری توسط زنبورداران این استان گفت: تولید عسل در استان سمنان از مرز ۴۰ تن گذشت.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی، محمدرضا قاسمی اظهار داشت: هرساله سرشماری زنبورستان‌های استان سمنان همزمان با سراسر کشور در فصل پاییز انجام می شود و امسال هم این فرایند با همکاری زنبورداران این استان انجام شده است.

وی افزود: زنبورداران به منظور شمارش کلنی های زنبور عسل و تکمیل فرم بازدید از زنبورستان ها به مراکز جهاد کشاورزی یا مدیریت های جهاد کشاورزی در شهرستان ها مراجعه کرده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به آخرین نتایج سرشماری زنبورستان‌های این استان عنوان کرد: در استان سمنان با توجه به تنوع گیاهان مرتعی شهدزا، تعداد ۸۶۰ نفر زنبوردار با ۶۲ هزار و ۵۷۵ کلنی زنبور عسل مدرن در زمینه پرورش زنبور عسل مشغول به کار هستند.

قاسمی اضافه کرد: میزان اشتغالزایی در بخش زنبورداری استان سمنان به بیش از یک هزار نفر می رسد که رقم قابل توجهی است.

وی افزود: در سال زراعی گذشته در استان سمنان بیش از ۴۰ تن عسل، بیش از ۱۵ هزار کیلوگرم موم عسل، حدود پنج هزار کیلوگرم گرده گل، یک هزار و ۸۱۵‌‌‌‌ کیلوگرم بره موم و ۳۳٫۴ کیلوگرم ژل رویال توسط بهره‌برداران بخش زنبورداری تولید شده است.

قاسمی با بیان اینکه این میزان تولیدات مرتبط با زنبورستان‌های استان سمنان بیش از نیاز این استان است تصریح کرد: مازاد تولیدات این بخش در استان سمنان به استان های مجاور ارسال شده و در بازارهای این استان ها به فروش می رسد.

طراحی سایت توسط فراکارانت