English | جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

افزایش ۵ درصدی تولید انار در کشور/ از سرمایه‌گذاران در بخش صنایع تبدیلی حمایت می‌کنیم

وزیر جهاد کشاورزی گفت: همان طور که در تولید غلات و زراعت افزایش تولید داشتیم، در حوزه باغات هم این افزایش تولید رقم خورده و ۵ درصد تولید انار در کشور افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از روستای عباس‌آباد شهرستان بادرود اصفهان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایران سومین تولید کننده انار در جهان است و یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن انار در کشور تولید می‌شود.

وی ادامه داد: همان طور که در تولید غلات و زراعت افزایش تولید داشتیم، در حوزه باغات هم این افزایش تولید رقم خورده و ۵ درصد تولید انار در کشور افزایش یافته است.

ساداتی‌نژاد خاطرنشان کرد: مشکل آفت کرم گلوگاه انار یکی از مسایلی بود که باغداران بادرود به آن اشاره کردند، تیمی را به منظور کنترل، آموزش و اجرای راهکارهای از بین بردن این آفت به منطقه ارسال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اگر در منطقه صنایع تبدیلی داشته باشیم نقش واسطه‌ها کمرنگ‌تر می‌شود، گفت: ما از سرمایه‌گذاران در این زمینه حمایت می‌کنیم و اراضی و تسهیلات در اختیارشان قرار خواهیم داد.

مقام عالی وزارت در پایان تصریح کرد: کشاورزی قراردادی و الگوی کشت را با زراعت شروع کرده‌ایم و در باغات هم اجرایی خواهیم کرد.

طراحی سایت توسط فراکارانت