English | سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

افزایش ۱٫۵ برابری برداشت گندم در دامغان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: برداشت گندم در این شهرستان نسبت به سال گذشته یک و نیم برابر افزایش داشته است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید محسن طباطبائیان اظهار داشت: برداشت گندم در مزارع این شهرستان از اواخر خردادماه آغاز شد.
وی با بیان اینکه برداشت گندم از سوی کشاورزان این شهرستان با ۱۱ دستگاه کمباین «۴ دستگاه بومی و هفت‌دستگاه غیربومی» آغاز شد تصریح کرد: کار برداشت گندم شهرستان دامغان در اواخرمردادماه سال جاری به اتمام رسید.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با اشاره به سطح زیر کشت گندم در سال زراعی قبل این شهرستان گفت: سطح زیر کشت این محصول استراتژیک در شهرستان دامغان حدود یک هزار و ۳۶۴ هکتار بود.
طباطبائیان میزان تولید گندم امسال را حدود ۴ هزار و ۹۸۶ تن عنوان کرد و گفت: میزان برداشت گندم در سال گذشته سه هزار و ۴۰۰ تن بوده که نشان می‌دهد این محصول استراتژیک نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
وی درباره خرید تضمینی گندم نیز گفت: بخشی از این محصول در مراکز خرید تضمینی از سوی اداره بازرگانی و ۴ مرکز دامغان، رودبار، کلاته و قدرت‌آباد خریداری شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان اضافه کرد: بخشی از محصول گندم نیز به‌عنوان بذر خودمصرفی برای سال زراعی آینده مورداستفاده قرار می‌گیرد.

طراحی سایت توسط فراکارانت