English | چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

الگوی کشت از هفته آینده در کشور اجرا می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اجرای الگوی کشت از هفته آینده در کشور اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سیدجواد ساداتی نژاد پیش از ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشنواره پسته در استان سمنان اظهار داشت: پسته دامغان رتبه پنجم را در کشور از حیث سطح زیر کشت دارد.

وی افزود: پسته دامغان از حیث عملکرد رتبه نخست را در کشور دارد که این شاخصه ممتازی است که برای ما در وزارت جهاد کشاورزی بسیار حائز اهمیت است و این امر نتیجه تلاش و سخت کوشی باغداران در استان سمنان در بحث نوسازی باغات، تغذیه درست و افزایش بهره وری است که امیدواریم با حمایت ها و برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در این حوزه شاهد رشد بیشتر و ترویج آن به سایر استان ها باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: الگوی کشت موضوعی است که شاید سابقه ۵۰ساله در کشور دارد و با سختی هایی در اجرا تا به امروز مواجه بوده است و بر اساس قانون، دولت سیزدهم پای ابلاغ این طرح ایستاده است و تلاش می کند موانع اجرای الگوی کشت را در کشور برطرف کند.

ساداتی نژاد اضافه کرد: این الزامات را با توجه به برنامه ریزی هایی که شده در سطح کارگروه ملی الگوی کشت با دستور رئیس جمهور ابلاغ شد و با حضور معاون اول رئیس جمهور و حضور دستگاه های مختلف اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: در استان ها استانداران رئیس کارگروه استانی الگوی کشت هستند تا هماهنگی های لازم بین دستگاهی را برقرار کنند و بتوانیم این بار الگوی کشت را در کشور بر این اساس عملیاتی کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: تمام کمک های فنی اعتباری وزارت جهاد کشاورزی بر اساس الگوی کشت جاری و در استان های مختلف کشور اعمال می شود.

ساداتی نژاد افزود: با موافقتی که در شورای عالی انجام شد یارانه بخشودگی آب بها و برق بها با هم روی الگوی کشت اعمال می شود و تلاش ما بر این است که عوارض صادرات را برای کاهش تولید محصولات آب بر و افزایش محصولات استراتژیک که دستور مقام معظم رهبری نیز هست را در الگوی کشت عملیاتی کنیم که به همه استان ها ابلاغ شده و برنامه اقدام را از هفته آینده  در تک تک استان ها اجرا خواهیم کرد.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ ردیف اجرای الگوی کشت را در بودجه خواهیم داشت تا بتوانیم الزامات الگوی کشت را از آن محل اجرایی کنیم.

طراحی سایت توسط فراکارانت