English | جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

انبارهای استان سمنان مملو از کالاهای اساسی است؛ نظارت بر خبازی‌ها تشدید می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه انبارهای این استان مملو از کالاهای اساسی بوده و هیچ‌گونه کمبودی از نظر تأمین این کالاها وجود ندارد؛ بر لزوم تشدید نظارت بر خبازی‌ها در استان سمنان تأکید کرد.
به گزارش روابط‌‌ عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، محمدرضا قاسمی در کارگروه امنیت غذایی استان سمنان اظهار داشت: عرضه کالاهای اساسی در استان سمنان بر اساس تدابیر اندیشیده شده در طرح ضیافت در حال انجام است و جلسات مربوط به رصد و پایش توزیع کالاهای اساسی در اجرای این طرح به صورت مستمر صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به وضیت مناسب انبارهای کالاهای اساسی در این استان تصریح کرد: انبارهای کالاهای اساسی در استان سمنان وضعیت بسیار مطلوبی داشته و مملو از اقلام موردنیاز مردم است و روند توزیع آن نیز به صورت مستمر و پیوسته در حال انجام است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: هم‌اکنون قند و شکر، گوشت مرغ و گوشت قرمز، برنج خارجی و دیگر اقلام مورد نیاز مردم به اندازه کافی در انبارهای استان سمنان وجود دارد و جای هیچ نگرانی بابت تأمین این اقلام نیست.
قاسمی از افزایش توزیع گوشت مرغ منجمد در همه شهرستان‌های استان سمنان در روزهای آینده تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داد و بیان کرد: با تمهیدات اندیشیده شده و افزایش تعداد واحدهای فروش و مباشران توزیع گوشت مرغ منجمد، شاهد توزیع گسترده گوشت مرغ در روزهای آینده در استان سمنان خواهیم بود.
وی با اشاره به روند توزیع میوه شب عید در استان سمنان، از این روند با توجه به شرایط موجود در بازار ابراز رضایت نسبی کرد و افزود: امسال توزیع میوه شب عید از سوی غرفه‌های منتخب تنها برای تعادل در قیمت بود و مانند برخی سال‌ها با هدف تنظیم یازار میوه شب عید میوه شب عید صورت گرفت و به نسبت راضی کننده نیز بوده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به فعالیت خبازی‌ها در تعطیلات نوروزی، بر لزوم تشدید بر واحدهای خبازی در استان سمنان تأکید و تصریح کرد: با توجه به تعیین سهمیه آرد برای واحدهای خبازی کشیک در ایام نوروز، ساعات فعالیت و روزهای کاری این واحدها مشخص است.
قاسمی با اشاره به وصول گزارش‌هایی مبنی بر تعطیلی خود سر برخی واحدهای کشیک نانوایی در ایام نوروز یا عدم رعایت ساعات پخت در این ایام خاطرنشان کرد: در شهرستان ها نیازمند نظارت بیشتر بر خبازی‌ها هستیم و باید نظارت بر واحدهای خبازی و رصد عملکرد مد نظر باشد تا در سهمیه دوره بعدی بر اساس عملکردی که دارند خللی پیش نیاید.
وی با بیان اینکه آرد تخصیصی به خبازی‌ها به شکل شناور تعریف می‌شود تأکید کرد: باید واحدهای خبازی خریدهای آرد خود را به شکل کامل خریداری و پخت نمایند تا سهمیه آنها روند کاهشی پیدا نکند و بنابراین لازم است عوامل نظارت بر خبازی‌ها، نظارت را در شهرستان‌ها جدی تر بگیرند.

طراحی سایت توسط فراکارانت