English | پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اینجا عزم‌ها برای توسعه نوغانداری جزم است؛ ۸۸۰۰ اصله نهال توت در بین نوغانداران استان سمنان توزیع شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به توزیع بیش از هشت هزار و ۸۰۰ اصله نهال درخت توت در بین نوغانداران این استان گفت: در استان سمنان عزم‌ها برای توسعه نوغانداری جزم است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، مصطفی شاه‌حسینی اظهار داشت: در راستای توسعه نوغانداری هم‌زمان با آغاز فصل نوغانداری تعداد هشت هزار و ۸۰۰ اصله نهال توت اصلاح‌شده (کن موچی) به‌صورت یارانه‌ای بین علاقه‌مندان پرورش کرم ابریشم در شهرستان‌های استان سمنان توزیع شد.

وی با بیان اینکه توزیع این تعداد اصله نهال توت به‌منظور تشویق و ترغیب بهره‌برداران این بخش انجام‌شده است افزود: همچنین تعداد سه هزار سرشاخه توت بر اساس تفاهم‌نامه مشترک به‌منظور تولید نهال به نماینده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تحویل وکشت شده است که انشاالله در سال آتی تحویل متقاضیان خواهدگردید.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از برگزاری دو کارگاه آموزش نوغانداری در شرق این استان خبر داد و اضافه کرد: این کارگاه‌های آموزشی بر اساس زمان‌بندی مرکز توسعه نوغانداری کشور، در شهرستان شاهرود و میامی (روستای کلاته اسد) به ترتیب با حضور تعداد ۱۵ و ۲۵ بهره‌بردار و علاقه‌مند به نوغانداری در این شهرستان‌ها برگزار شد.

شاه‌حسینی افزود: همچنین سه دوره آموزش نوغانداری در شهرستان‌های میامی، گرمسار و شاهرود به استعداد ۵۳ نفر روز توسط کارشناس نوغانداری استان سمنان برگزارشده است.

وی با اشاره به برنامه سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برای توسعه نوغانداری تصریح کرد: سیاست‌های تشویقی ویژه‌ای از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برای توسعه نوغانداری در این استان پیش‌بینی‌شده است.با توجه به ظرفیت و استعداد های موجود صنعت نوغانداری در استان قابلیت توسعه را دارا میباشد وبا حمایت ویژه شاهد درآمد زایی این صنعت در استان خواهیم بود.

فعالیت این بخش با کمترین سرمایه گذاری و استفاده از امکانات موجود در یک دوره ۴۰روزه وبا استفاده از نیروی کار خود و خانوار روستایی درآمدنسبتا مناسبی را ایجاد می کنند.

طراحی سایت توسط فراکارانت