English | دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از پروژه‌های آب و خاک روستای «بهورد» ؛ اجرای پروژه‌های آبیاری تحت فشار و احیای قنوات

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ضمن بازدید از پروژه‌های بخش آب و خاک  روستای «بهورد»،شهرستان گرمسار گفت: پروژه‌های متعدد احیای قنوات و آبیاری تحت فشار در این روستا اجرا شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، محمدرضا قاسمی صبح امروز در قالب کاروان خدمت وارد روستای «بهورد» در شهرستان گرمسار شد و در این بازدید با کشاورزان گفت‌وگو کرد.

در این بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در جریان فرایند پروژه‌های در دست اجرا در حوزه آب و خاک و میزان هزینه انجام شده برای این پروژه‌ها  قرار گرفت.

محمدرضا قاسمی با اشاره به اجرای پروژه‌های اجرا لوله پلی اتیلن، پروژه‌های احیا و مرمت قنات و سیستم‌های ابیاری تحت فشار در روستای «بهورد» شهرستان گرمسار گفت: در مجموع چهار هزار و ۲۳ متر لوله پلی اتیلن در این روستا اجرا شده است.

وی با اشاره به اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار در روستای «بهورد» شهرستان گرمسار گفت: از محل اعتبارات سال ۹۳ به میزان ۱۰ هکتار سیستم‌ آبیاری تحت فشار در این روستا انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان پروژه‌های احیا و مرمت قنات این روستا نیز از محل اعتبارات سال‌های ۱۳۸۷، ۱۳۹۰و ۱۴۰۱ انجام شده است.

قاسمی خاطرنشان کرد:  تأمین اعتبار درباره باقیمانده پروژه احیا و مرمت قنات قلعه اسکن، تأمین اعتبار درباره باقیمانده پروژه احیا و مرمت قنات بهورد پایین و بهورد بالا،  پمپاژ آب از قنات بهورد پایین به سمت بند ذخیره آب واقع در قسمت شمالی روستا، تأمین اعتبار برای خرید لوله انتقال آب از قنات بهورد پایین به سمت اراضی پایین دست در حدود ۳ کیلومتر، تأمین اعتبار برای خرید لوله انتقال آب از قنات قلعه اسکن تا بند ذخیره آب و تأمین اعتبار و اخذ مجوز برای احداث کارگاه رب انار برخی از پروژه‌های پیشنهادی برای روستای بهوررد در این سفر بود.

طراحی سایت توسط فراکارانت