English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

بازدید سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از مرکز توسعه ماهیان بومی سوسنگرد

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از مرکز توسعه ماهیان بومی سوسنگرد بازدید و در جریان روند کار این مرکز قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، سیدمحمد آقامیری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی که همزمان با سفر هیات دولت به استان خوزستان سفر کرده است، ظهر جمعه ۸ اردیبهشت‌ ماه به همراه سیدحسین حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، آقارضا فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان و سیدرحمت ا… پریچهر رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از مرکز توسعه ماهیان بومی سوسنگرد بازدید و در جریان روند کار این مرکز قرار گرفت.

تولید ۹ برابری ظرفیت اسمی مرکز توسعه ماهیان بومی سوسنگرد

بنابر این گزارش، مرکز توسعه ماهیان بومی سوسنگرد در سال ۱۳۷۶ جهت حفظ و بازسازی ذخایر ژنتیکی آبزیان، ایجاد امنیت غذایی و اشتغالزایی تاسیس شد. گونه‌های بومی آب شیرین قابل تکثیر در این مرکز ‌شامل ۵ گونه ماهی بنی، گطان، شیربت، عنزه و برزم است.

ظرفیت اسمی تولید در سال این مرکز ۶ میلیون قطعه لارو ماهی است و طی سال‌های اخیر به ۴۰ الی ۵۰ میلیون قطعه لاروماهی یعنی ۹ برابر ظرفیت اسمی خود رسیده است.

بچه ماهیان تولید شده در طول سال در تالاب‌ها، منابع آبی استان و دریاچه پشت سدها رهاسازی می‌شوند.

طبق گفته مسئولان مرکز توسعه ماهیان بومی سوسنگرد، با توجه به کمبود دبی آب رودخانه‌ها و خشکسالی‌ها، خطر انقراض گونه‌ها با تولید و تکثیر مصنوعی این مرکز جبران شده و ایجاد بانک جنین به عنوان پشتوانه برای جلوگیری از انقراض گونه‌ها در تالاب‌های خوزستان از اقدام‌های مهم این مرکز است.

طراحی سایت توسط فراکارانت