English | جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

باغات استان سمنان “شناسنامه‌دار” شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن باغات در این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان،  لطف الله رضایی اظهار داشت: دفاتر فعال اتاق اصناف کشاورزی شهرستان‌ها در سراسر استان سمنان در راستای اجرای این طرح، به‌صورت حضوری در تمام ایام هفته برای ارائه خدمات مورد نیاز از جمله ثبت درخواست بهره‌برداران در سامانه جامع مدیریت بهره‌برداران بخش کشاورزی (سامانه سَبَک) و صدور شناسنامه و پروانه کسب کشاورزی در بستر این سامانه آماده است.

وی با بیان اینکه با طراحی سامانه جامع مدیریت بهره‌برداران بخش کشاورزی (سامانه سَبَک)، بانک اطلاعاتی هوشمند برای شناسایی شاغلان بخش کشاورزی از طریق این سامانه ایجاد خواهد شد

وی عنوان کرد: این بانک اطلاعاتی پس از بارگذاری اسناد و مدارک مورد نیاز پیش از اخذ پروانه کسب کشاورزی یا شناسنامه باغی و پس از راستی آزمایی واحدهای صنفی تولیدکننده محصولات کشاورزی بدون نیاز به مراجعه بهره‌برداران به دفاتر اتاق اصناف کشاورزی تکمیل‌شده و اطلاعات آن در اختیار سازمان جهاد کشاورزی قرار خواهد گرفت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی  استان سمنان با اشاره به مزایای اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن باغات در این استان افزود: با طراحی و اجرای سامانه سَبَک، همه محصولات کشاورزی شناسنامه‌دار می‌شوند.

رضایی اضافه کرد: با صدور شناسه محصول و اختصاص یک “کیو آر کد” (QR-CODE) هرگونه اطلاعات از بستر تولید محصول تا محل عرضه آن، در سامانه ثبت و قابل دسترسی و ارزیابی خواهد بود.

 وی با تأکید بر الزام قانونی نام‌نویسی بهره‌برداران این بخش در سامانه سَبَک برای استفاده از حمایت‌های وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: بر اساس ابلاغیه معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، از ابتدای بهمن‌ماه امسال، ارائه هرگونه خدمات و مشوق‌ها به بهره‌برداران بخش باغی اعم از تسهیلات بانکی، توزیع کود یارانه‌ای، بیمه بخش کشاورزی، خرید تضمینی محصولات، صدور مجوز صادرات و نظایر آن صرفاً با ارائه شناسنامه و کد ۱۸ رقمی محصول (QR-CODE) صورت می‌گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه نام‌نویسی در سامانه سَبَک بر اساس تمهیدات اندیشیده شده بسیار آسان و بدون مراجعه به اتاق‌های اصناف کشاورزی قابل انجام است عنوان کرد: بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌توانند شخصاً در سامانه سَبَک به آدرس agroom.org ثبت‌نام کرده و پس از بارگذاری اسناد مربوطه در این سامانه اقدام کنند.

رضایی افزود: ثبت درخواست برای دریافت شناسنامه و پروانه کسب کشاورزی پس از تائید سیستمی کارشناس و اتاق اصناف کشاورزی ممکن خواهد بود.

گفتنی است، سامانه سَبَک (سامانه‌ احراز هویت یکپارچه اتاق اصناف کشاورزی)، یک سامانه تحت وب است که توسط مرکز فناوری اطلاعات اتاق اصناف کشاورزی ایران طراحی‌شده و جزو سامانه‌های برتر صدور مجوزهای وزارتخانه جهاد کشاورزی محسوب می‌شود و قرار است تمام مراحل صدور پروانه فعالیت در بخش کشاورزی از طریق این سامانه انجام شود.

طراحی سایت توسط فراکارانت