English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

برآورد خسارت سیل به بخش کشاورزی ؛ اقدامات برای بازگشایی مسیرهای آبرسانی به باغات در حال انجام است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه برآورد میزان خسارت سیل به بخش کشاورزی انجام شده است تصریح کرد:  اقدامات برای بازگشایی مسیر های آبی به باغات در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان محمدرضا قاسمی با اشاره به بارندگی های روزهای نخست مردادماه و وقوع سیل در برخی از مناطق به ویژه روستای جوین و امامزاده شاه محمد زید در شهرستان سرخه اظهار داشت: بر اثر وقوع سیل خسارتی به امکانات زیربنایی و تاسیساتی در بخش انتقال آب و کانال آبیاری عمومی منطقه و همچنین خساراتی به محصولات باغی وارد شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی فرمانداری و همچنین تشکیل جلسه مدیریت بحران و  دستور استاندار خاطر نشان کرد: اقدامات برای بازسازی مرمت و بازگشایی مسیرهای انتقال آب و جمع آوری رسوبات و نخالات با همکاری دستگاه‌های ذیربط در سطح باغات در دستور کار سازمان قرار گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ابراز امیدواری کرد تا با بازگشایی مسیر آبیاری و لایروبی  آنها کشاورزان فعالیت خود را  از سر بگیرند.

قاسمی گفت:  برنامه ها و اقدامات زیربنایی  در ارتباط با انتقال آب با لوله در مسیرهایی که در معرض خطر سیلاب است در دستور کار است تا در آینده شاهد خسارت از این دست نباشیم.

وی با اشاره به میزان خسارت وارد شده به بخش کشاورزی در سرخه خاطرنشان کرد: ۱۰ میلیارد تومان خسارت شامل هفت میلیارد تومان به منابع تولیدی و سه میلیارد تومان به بخش زیربنائی خسارت وارد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد:سیل  ۵۰ میلیارد تومان  به بخش کشاورزی شهرستان سرخه، ارادان و گرمسارخسارت وارد کرد

قاسمی با بیان اینکه بیشترین خسارت سیل به بخش کشاورزی شهرستان های سرخه، ارادان و گرمسار است تصریح کرد:

در باغبانی ۱۴ میلیارد تومان، زراعت ۱۶ میلیارد تومان،  تاسیسات زیربنایی ۱۷ میلیارد تومان و ۲٫۵ میلیارد تومان در بخش دام خسارت وارد شده است.

طراحی سایت توسط فراکارانت