English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

برداشت گندم و کلزا در خوزستان آغاز شد/پیش بینی تولید ۱۵٫۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در سال زراعی جاری

 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به آغاز برداشت کشت پائیزه در این استان گفت: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم در خوزستان تولید شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از ایرنا،کیخسرو چنگلوایی اظهار کرد: برداشت گندم در شهرستان هندیجان و برداشت کلزا در شهرستان شوشتر از امروز آغاز شده است.
وی افزود: در صورت عادی بودن شرایط پیش بینی می شود، یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم تولید شده و یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن از این محصول از کشاورزان خریداری شود.
چنگلوایی اضافه کرد: پائیز امسال محصولات کشاورزی در ۹۰۰ هزار هکتار شامل گندم، جو، کلزا و دانه های روغنی، چغندر قند، نیشکر و حبوبات به زیر کشت رفت.
وی اظهار کرد: پیش بینی می شود ۱۳۰ هزار تن جو، ۳۰ هزار تن کلزا و بین ۷۵۰ تا ۸۰۰ هزار تن چغندر قند در سال زراعی جاری برداشت شود.
چنگلوایی افزود: کشت چغندرقند ۱۰ سال در خوزستان به دلیل تعطیلی کارخانه های قند، متوقف شده بود که از سال زراعی ۹۳-۹۲ دوباره آغاز شده است.
وی ادامه داد: به دلیل ادامه تعطیلی کارخانه های قند خوزستان، این محصول به هفت کارخانه در استان های کرمانشاه، قزوین، اصفهان و چهارمحال و بختیاری ارسال می شود که برای این منظور ۲هزار دستگاه کامیون برای حمل محصول نیاز است و متاسفانه خوزستان از ارزش افزوده و اشتغالزایی آن سهمی نمی برد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی همچنین با اشاره به برداشت همزمان گندم، جو، کلزا، چغندرقند و سبزی و صیفی در خوزستان گفت: کار برداشت در ۴۵ روز انجام می شود که در این مدت سه هزار کمباین مهاجر و ۶ هزار کامیون مهاجر وارد خوزستان می شوند.
چنگلوایی با اشاره به افزایش ۲٫۵ میلیون تن تولیدات خوزستان، افزود: پیش بینی می شود تا پایان فصل زراعی جاری، ۱۵٫۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در خوزستان تولید شود که شامل ۱۳۸ محصول کشاورزی و باغی و تولیدات دامی است.

 

طراحی سایت توسط فراکارانت