English | جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

برداشت گوجه سبز در شهرستان سرخه؛ ۱۴ هکتار از اراضی سرخه زیر کشت گوجه سبز است

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان سرخه از برداشت این محصول در سطح اراضی این شهرستان خبر داد و گفت: ۱۴ هکتار از اراضی سرخه زیر کشت گوجه سبز است.

 عباس غفوریان اظهار داشت: سطح زیر کشت باغات گوجه سبز در این شهرستان ۱۴ هکتار بوده که ۷هکتار غیربارورو ۷هکتار بارور است.
وی خاطرنشان کرد: روستای لاسجرد بیشترین سطح زیر کشت محصول گوجه سبز را به خود اختصاص داده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه اضافه کرد: متوسط عملکرد این محصول در شهرستان بالای۱۰تن بوده و بیشترین ارقام اصلاح شده شامل برغانی و شهریار است.
غفوریان با اشاره به آغاز برداشت محصول گوجه سبز افزود: عملیات برداشت از اواخر فروردین آغاز و تا اواخر اردیبهشت ادامه دارد.
وی درباره محصول گوجه سبز گفت: این میوه سرشار از ویتامین و غنی از انواع مواد معدنی و مغذی مثل کلسیم،فسفر،آهن و پتاسیم است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه درباره دیگر مشخصات گوجه سبز گفت: این محصول شرایط و ویژگی منحصر به فردی در زمینه زودرس بودن محصول، زمان مناسب جهت برداشت و عرضه به بازار، نوبرانه بودن و طعم و مزه خاص با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه دارد.
غفوریان گفت: مقاومت بالای به سرمای زمستانه، باردهی از سال دوم و بالای بودن عمر مفید درخت تا۴۰سال در صورت مدیریت صحیح از مزایای کشت گوجه سبز است.
وی تصریح کرد: فواصل کشت این محصول در این شهرستان اکثرا ۴*۴ بوده که در هر هکتار حدود ۶۲۵ درخت کاشته می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تأکید کرد: سمپاشی زمستانه، عملیات هرس و بهسازی کف باغات و سایرعملیات مکانیکی نقش مهمی در کنترل مهم‌ترین آفات این محصول از جمله شته و لاروهای خسارت زا و شپشک دارد.
غفوریان اضافه کرد: بالای ۵۰ درصد باغات گوجه سبز در این شهرستان مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار (قطره‌ای) است.
وی در ادامه پدیده خشکسالی و سرمای زودرس بهاره، نبود ثبات قیمت،عدم وجود کارخانجات صنایع تبدیلی و مخلوط بودن و پراکندگی باغات را از جمله مشکلات باغداران شهرستان سرخه عنوان کرد.

طراحی سایت توسط فراکارانت