English | جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

برنامه وزارت جهاد کشاورزی مدیریت تولید با افزایش بازارهای صادراتی است

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: این وزارتخانه در تلاش است با شناسایی بازارهای هدف جدید صادراتی تولید را مدیریت کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از ایرنا، محمدمهدی برومندی روز پنجشنبه در حاشیه چهارمین همایش بین‌المللی خرما و صنایع وابسته در بوشهر در گفت و گویی اعلام کرد: تولید مازاد بر مصرف می‌تواند در مدار تجاری و سبد تجارت کشور قرار گیرد در همین ارتباط وزارت جهاد کشاورزی در تلاش است با اجرای برنامه‌های منظم افزایش تولید در واحد سطح را تجربه کند.

وی اظهار کرد: بخش کشاورزی افزون بر این که امنیت غذایی را بر عهده دارد، سالانه ۶ میلیارد دلار درآمد ارزی نصیب کشور می‌کند.

برومندی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی در تلاش است با روش‌های به‌باغی، تغذیه، استفاده از ارقام تجاری تولید در واحد سطح را در کشور افزایش دهد.

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در همین ارتباط چند پروژه به ارزش ۱۲۵ میلیارد تومان در مناطق آبپخش و سعدآباد شهرستان دشتستان استان بوشهر در دست اجرا است.

وی افزود: اصلاح سیستم‌های آبیاری، تجاری‌سازی تولید، حذف و جایگزینی نخیلاتی که ارزش اقتصادی ندارند در قالب پروژه‌های علمی در بوشهر دست اجرا هستند و تلاش می‌شود اجرای چنین پروژه‌هایی به سایر استان‌های خرما خیز تعمیم داده شود.

طراحی سایت توسط فراکارانت