English | سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

برندسازی استانی برای تولید محصولات کشاورزی ضروری است/برنامه ایجاد هایپرمارکت های روستایی و زنجیره تولید در روستاهای بزرگ

برندسازی استانی برای تولید محصولات کشاورزی ضروری است/برنامه ایجاد هایپرمارکت های روستایی و زنجیره تولید در روستاهای بزرگ

                                                                                                                                                                                                                                                         ۱۳۹۷/۰۳/۱۶     

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران بر برندسازی استانی در زمینه تولید محصولات کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی،دکتر حسین شیرزاد در سفر به استان مازندران و دیدار با مدیران عامل شبکه تعاون روستایی و کشاورزی این استان با برشمردن وظایف قانونی این سازمان و حمایت از شرکت ها و اتحادیه های وابسته بر برندسازی استانی در زمینه تولید محصولات کشاورزی تاکید کرد و بیان داشت: در استان مازندران می توان برنج تروکای این استان را به عنوان یک برند با کیفیت معرفی و بر روی بازاریابی آن کار کرد.

وی در این رابطه گفت: هم اکنون می توان بر روی ۳۲ محصول تولیدی خاص هر استان به عنوان برند این استان ها کار کرد و با ایجاد هایپرمارکت های روستایی و ایجاد زنجیره در روستاهای بزرگ در زمینه تولید و توزیع و بسته بندی محصولات کارهای بزرگی را انجام داد.

شیرزاد در ادامه بر بردن خدمات کشاورزی به اعماق لایه های بینابینی روستاهای بزرگ و متوسط تاکید کرد و عنوان داشت:ایجاد انگیزه تازه در بدنه حرفه ای سازمان تعاون روستایی در یک بازی تجاری برد_ برد است و باید با مدیریت درست در این رابطه و با انگیزش در نیروی انسانی شبکه با تسهیم سود اقدام نماییم.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در قسمت دیگری از سخنان خود این سازمان و شبکه تعاونی های روستایی را شرکای یکدیگر عنوان و اضافه کرد: تعاونی ها باید تجاری با قضایا برخورد کنند اما امروزه متاسفانه عمده برخوردها اداری است و تعدیل بحران ناکارآمدی تعاونی های روستایی با تزریق انگیزش های جدید مالی، بازار محوری و عنصر سود در شبکه قابل حل می باشد.

وی با اشاره به اهمیت بیمه در نظام های اجتماعی خواستار احیای کارگزاری بیمه های اجتماعی روستاییان در شرکت های تعاونی روستایی و تولید در همه استان های کشور شد.

شیرزاد در پایان با اشاره به سفر خود به استان مازندران و اشاره به پتانسیل های شبکه تعاونی های روستایی در این استان گفت: در مازندران ۶۰ درصد توزیع نهاده ها توسط شبکه تعاونی های روستایی صورت می گیرد که این نسبت باید افزایش یابد و ایجاد بانک نشا برای تعاونی های تولید نیز در استان مازندران ضروری است.

احداث سکوهای شیر و ساماندهی مجدد توزیع نهاده های کشاورزی در تعاونی های تولید و ایجاد کارگزاری های قوی نهاده ها در کنار توسعه گردش نهاده ها و کالاها در شبکه با کاهش سرعت پول شبکه از دیگر مواردی بود که دکتر شیرزاد در جمع مدیران عامل شبکه تعاون روستایی استان مازندران عنوان کرد.

وی،نگاه حسابرسی در سازمان را نگاه عقب افتاده و سنتی دانست و با انتقاد از آن،اذعان داشت که این نگاه، مشوق تولید ثروت و سرمایه در اتحادیه های تعاونی های تولید و روستایی نیست.

تعداد مشاهده خبر۴۸ بار

تصاویر مرتبط

طراحی سایت توسط فراکارانت