English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

بیش از ۳۰۰۰ هزار تن پیاز از مزارع شاهرود برداشت می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود:

بیش از ۳۰۰۰ هزار تن پیاز از مزارع شاهرود برداشت می‌شود

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان شاهرود با اشاره به آغاز برداشت محصول پیاز از مزارع این شهرستان گفت: پیش بینی می‌شود از سطح زیر کشت این محصول سه هزار و ۶۴۵ تن پیاز برداشت شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، محمدرضا قاسمی با اشاره به رقم پیاز کشت شده در مزارع اظهار داشت: پیاز رقم زرگان فلات در ۲۷۰ هکتار از اراضی کلاته‌های غربی کشت شده است.

وی با بیان اینکه برداشت این رقم پیاز در مزارع زیر کشت آن آغاز شده است اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود از این سطح ۳ هزار و ۶۴۵ تن پیاز برداشت شود.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان شاهرود از افزایش سطح زیر کشت محصول پیاز در اراضی کلاته‌های غربی خبر داد و گفت: سطح زیر کشت این محصول نسبت به سال گذشته ۳۰ هکتار افزایش داشته است.

قاسمی با بیان اینکه مزارع زیر کشت محصول پیاز در این مناظق مجهز به سیستم آبیاری نوین است افزود: از مجموع سطح زیر کشت ۱۲۰ هکتار آن مجهز به سیستم‌های آبیاری تحت فشار است.

وی با بیان اینکه پیاز از جمله محصولاتی است که نیاز به آب دهی بسیاری دارد افزود: در راستای بهینه سازی مصرف آب تغییر الگوی آبیاری در مزارع زیر کشت این محصول در دستور کار است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان شاهرود با بیان اینکه محصول پیاز پرآب‌بر است افزود: با توجه به کمبود منابع آبی تلاش می‌شود تا ازکمترین سطح زیر کشت بیشترین عملکرد به دست آید.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان زرگان مهمترین رقم کشت شده پیاز در شهرستان شاهرود است.

طراحی سایت توسط فراکارانت