English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

بیمه محصولات کشاورزی نیاز به یک باز مهندسی دارد

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان شاهرود با اشاره به ضرورت توجه کشاورزان به بیمه محصولات کشاورزی گفت: بیمه محصولات کشاورزی نیاز به یک باز مهندسی دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، حمید آقابیگی در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی شهرستان شاهرود اظهار داشت: نقش بیمه کشاورزی در بخش کشاورزی بسیار با اهمیت است و کشاورزان باید به این مهم توجه داشته باشند.

وی ضمن تاکید بر پوشش بیمه‌ای بیشتر گفت: با پوشش بیمه‌ای بیشتر کشاورزان درمقابل آسیب‌های احتمالی کمتر خسارت متحمل می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیمه کشاورزی یکی از مباحث مهم در پشتیبانی بخش کشاورزی است گفت: بیمه محصولات کشاورزی نیاز به یک باز مهندسی دارد.

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان شاهرود با بیان اینکه محصولات کشاورزی برای هر کشوری اهمیت بسیاری دارد و در بعضی کشورها، این محصولات بهترین منبع درآمد برای صادرات هستند تصریح کرد: حفظ و مراقبت از محصولات کشاورزی در برابر حوادث، اهمیت زیادی دارد.

آقابیگی با بیان اینکه متأسفانه در شهرستان شاهرود نیز هر ساله شاهد سرمازدگی بسیاری از محصولات هستیم از کشاورزان خواست تا به پوشش بیمه‌ای محصولات خود توجه بیشتری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع یکهزار و ۷۷۲ هکتار از باغات و یکهزار و ۴۵۱ هکتار از سطح محصولات زراعی از سوی کشاورزان شهرستان شاهرود بیمه شده است.

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان شاهرود افزود: از این میزان محصولات بیمه شده ۷۷۴ هکتار مربوط به محصول زردآلو ۷۷۴ ، انگور ۳۸۷ همتار، پسته ۲۵۲ هکتار ، سیب درختی ۱۹۷ و گردو  ۱۱۷ هکتار است.

آقابیگی در مورد میزان سطح بیمه شده محصولات زراعی نیز گفت: از مجموع یکهزار و ۴۵۱ هکتار سطح بیمه شده محصولات زراعی گندم شامل یکهزار و ۳۷۰ هکتار، جو ۷۴ و چغندر هفت هکتار را شامل می‌شود.

وی میزان تعداد دام‌های بیمه شده را چهار هزار و ۳۳۷ رأس عنوان کرد و گفت: در مجموع یک میلیون و ۴۲ هزار و ۵۰۲ قطعه از ابزیان نیز بیمه شدند.

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان شاهرود تصریح کرد: جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی این شهرستان با هدف اعلام آخرین وضعیت بیمه شده‌ها و غرامت پرداخت شده در حوزه کشاورزی و همچنین بیمه و غرامت دام برگزار شد.

طراحی سایت توسط فراکارانت