English | جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

تشییع و تدفین پیکر شهید گمنام دفاع مقدس با حضور وزیر جهاد کشاورزی/ همانند شهدا در برابر تحریم‌ها ایستادگی می‌کنیم

مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید گمنام دفاع مقدس با حضور وزیر جهاد کشاورزی، رییس سازمان دامپزشکی کشور، رییس دانشگاه امام حسین (ع) و جمعی از مسوولان کشوری و لشگری برگزار و یاد و خاطره شهدا گرامی داشته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، صبحگاه امروز دوشنبه، پیکر شهید گمنام دفاع مقدس در آستانه سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی، سید محمد آقامیری رییس سازمان دامپزشکی کشور، سردار نعمان غلامی رییس دانشگاه امام حسین (ع)، فرمانده بسیج وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از مسوولان کشوری و لشگری و کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در محل اداره کل دامپزشکی استان تهران طی آیینی تشییع و با احترام به خاک سپرده شد.

در این مراسم، رییس سازمان دامپزشکی کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس گفت: هر روز که از انقلاب ما می‌گذرد در سطح بین‌المللی استوارتر و مقتدرتر گام برمی‌داریم و از شهدا می‌خواهیم ما را در مشکلات یاری کنند.

سیدمحمد آقامیری با اشاره به این که یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، اظهار داشت: در سومین سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، میزبان شهید گمنام و شهید ۲۰ ساله‌ای هستیم که مراسم تشییع و تدفین آن به شایستگی توسط مردم منطقه، وزیر جهاد کشاورزی و مسوولان انجام گرفت.

وی افزود: ما دنباله‌رو اهداف شهدا هستیم و همانطور که آنان در برابر ظلم و تهدیدها زانو خم نکردند، ما هم امروز یاد می‌گیریم که در برابر تحریم‌ها، مقتدرانه ایستادگی کنیم و با تکیه بر توان علمی و عملی خود بر مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم فایق آییم.

آقامیری بر توسعه فرهنگ ایثار، شهادت و جهادگری تاکید و تصریح کرد: مشکلات کشور تنها با کار و فرهنگ جهادی حل می‌شود و ما هم در سازمان دامپزشکی کشور براساس روحیه جهادی در راستای امنیت غذایی اقدام می‌کنیم.

در این مراسم، رییس دانشگاه امام حسین (ع) نیز طی سخنانی ضمن گرامیداشت و یادآوری خلق حماسه‌های ۸ دفاع مقدس گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران دارای یک شعاع تاثیرگذار جدی است و حاج قاسم سلیمانی را دارد که هم در زمان حیاتش و هم پس از شهادتش، دشمن را شکست داده است.

نعمان غلامی افزود: شهید قاسم سلیمانی با شهادت خود یک موج عظیمی از وحدت و همدلی را در جهان اسلام بوجود آورده و توانسته است جبهه استکبار و دشمنان را شکست دهد.

وی اذعان داشت: امروز که دشمنان تحریم‌ها، فشارها و اقدامات تروریستی را به جان ما انداخته‌اند، بدانند که از دل این هجمه‌ها، جمهوری اسلامی اوج می‌گیرد و آنان با انواع فتنه‌ها به جایی نمی‌رسند.

غلامی گفت: از دل این تهدیدها باید فرصت‌هایی را برای تحقق آرمان‌های نظام اسلامی و با هدایت خردمندانه مقام معظم رهبری خلق کنیم.

افزایش ۳۸ درصدی واکسیناسیون دامی

رییس سازمان دامپزشکی کشور در حاشیه این مراسم درباره اقدامات جهادی این سازمان به خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی گفت: در این سازمان با راه‌اندازی جهاد دامپزشکی افزایش قابل توجهی در واکسیناسیون دامی در کشور داشته‌ایم به طوری که نسبت به مدت سال گذشته واکسیناسیون دامی ۳۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سید محمد آقامیری ادامه داد: اکنون در ۲۱ استان، اردوهای جهادی راه‌اندازی کرده‌ایم که در این اردوهای جهادی ظرف حدود پنج ماه نزدیک به ۴ میلیون دام واکسینه شده‌اند.

وی با بیان این که طرح پاکسازی شش بیماری دامی توسط این سازمان برنامه‌ریزی شده است، گفت: ظرف دو سال با کار جهادی شش بیماری دامی آبله، تب برفکی، شاربن، ppr، هاری و لمپی اسکن پاکسازی خواهد شد.

طراحی سایت توسط فراکارانت