English | جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تغذیه اراضی کشاورزی در استان سمنان مشکلی ندارد؛ تمهیدات لازم برای تأمین کود در این استان اندیشیده شده است

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه تمهیدات لازم برای تأمین کود در این استان اندیشیده شده است؛ گفت: تغذیه اراضی کشاورزی استان سمنان مشکلی ندارد.

 محمود خدابخشی استان سمنان، اظهار داشت: با توجه به اهمیت تأمین و تدارک نهاده‌های کشاورزی در فصل بهار به‌ویژه ماه‌های فروردین و اردیبهشت انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم محدودیت‌های موجود از جمله حمل و نقل و ارسال توسط پتروشیمی‌ها، شرکت خدمات حمایتی در فروردین‌ماه امسال کودهای ازته، فسفاته و پتاسه لازم برای اراضی کشاورزی استان سمنان را تأمین کرد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی استان سمنان با اشاره به فعالیت تعداد ۷۵ کارگزاری برای تأمین و توزیع کود اضافه کرد: با توجه به پراکنش جغرافیایی و اقلیم‌های متفاوت آب و هوایی در سطح استان برنامه‌ریزی برای تدارک به موقع نهاده‌های کشاورزی انجام و کود مورد نیاز اراضی کشاورزی در سطح هشت شهرستان استان سمنان بین بهره‌برداران و کشاورزان توزیع شد.

خدابخشی تصریح کرد: در طول سفر رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی به استان سمنان هیچ گزارشی درباره عدم تأمین کود شیمیایی یا درخواست بهره‌برداران بخش کشاورزی در این خصوص به نهاد ارتباطات مردمی ارسال نشده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی استان سمنان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی و مدیریت لازم برای تأمین نهاده‌های کشاورزی در همه نقاط استان سمنان انجام شده و در امر تغذیه اراضی کشاورزی مشکلی وجود ندارد.

طراحی سایت توسط فراکارانت