English | جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تمهیدات لازم برای ذخیره سازی مرغ منجمد انجام شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از مدیران جهاد در شهرستان‌ها خواست تا تمهیدات لازم برای ذخیره سازی مرغ منجمد را انجام دهند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، محمدرضا قاسمی صبح امروز در جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان که در محل سالن جلسات شهید شاهی این سازمان و با حضور مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها انجام شد اظهار داشت: در شهرستان‌ها تمهیدات لازم برای ذخیره‌سازی مرغ منجمد انجام شود و مدیران جهاد کشاورزی مباشرین را معرفی کنند تا ذخیره‌سازی به میزان مورد نیاز انجام شود.

وی درباره تأمین و توزیع مرغ منجمد در مرکز استان سمنان نیز گفت: برای مرکز استان نیز مقرر شد ۳۰ تن از غرب استان حمل و ذخیره سازی شده و به مراکز عرضه تحویل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در شرق استان سمنان در زمینه گوشت مرغ منجمد خرید مناسبی انجام شده است افزود: در شهرستان دامغان نیز مباشر شناسایی و معرفی شود و در این زمینه ترجیحاً بهتر است از مباشرین بومی و محلی آن منطقه ب استفاده شود.

قاسمی در زمینه تدارک گوشت گرم گوساله نیز گفت: هدفگذاری انجام شده  با شرکت پشتیبانی امور دام بر این اساس خواهد که گوشت عرضه شده با قیمت مناسب تنظیم بازاری به ازای هر کیلو ۲۵۶ هزار تومان در کلیه شهرستان ها توزیع گردد.

وی افزود: توزیع گوشت گرم گوساله با الویت فروشگاه‌های زنجیره‌ای آغاز ودر مراکز عرضه عمده انجام شود و در شهرستان‌ها نیز کنترل و نظارت لازم انجام شود تا گوشت گرم گوساله به دست مردم و مصرف کننده واقعی برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تأکید کرد تا در ساعات توزیع گوشت گرم حتماً ناظر مقیم حضور داشته باشد.

قاسمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر قیمت گوشت ران گوسفندی منجمد در بازار  ۲۸۵ هزار تومان است و قیمت گوشت تنظیم بازار ۱۵۰ هزار تومان است باید تلاش شود در این زمینه نیز نظارت لازم انجام شود تا گوشت به طور مناسب توزیع به دست مصرف کننده برسد.

وی با بیان اینکه در ایام ماه مبارک رمضان نسبت به سایر ماه‌ها مصرف خرما بیشتر است بر لزوم توزیع مناسب این محصول تأکید کرد و گفت: باید کنترل کیفی لازم برای محصول خرما صورت گیرد چرا که حقوق  مصرف کنندگان در اولویت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در شهرستان شاهرود و در یک اقدام مطلوب خرما در خودروهای یخچال دار در محل مصلاهای نمازجمعه عرضه شده است افزود: برای اینکه خرما به طور مستقیم به دست مصرف کننده برسد بهتر است این روش در سایر شهرستان‌ها نیز انجام شود و از ظرفیت مصلاهای نماز جمعه برای توزیع و فروش خرما در ایام ماه مبارک رمضان بهره گرفته شود.

قاسمی درباره شکر و وضعیت توزیع آن نیز گفت: از سهمیه تعیین شده تا کنون ۳۰ تن آن جذب شده و بیش از ۱۰۰ تن باقی مانده و تلاش شود تا مابقی جذب شود.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جلسه ستاد تنظیم بازار و تأکید استاندار سمنان مبنی بر خرید حداکثری گندم تولید داخل استان گفت: در راستای  خرید حداکثری گندم تولیدی داخل استان باید تجهیز مراکز خرید در اسرع وقت انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان و مدیران شهرستانی نیز خواست تا بازبینی لازم از مراکز خرید گندم صورت گیرد.

قاسمی با اشاره به نقش عوامل خسارتزا و آفات و بیماری‌ها بر روی محصول گندم تصریح کرد: کنترل و مبارزه با عوامل خسارتزا و عوامل تغذیه روی عملکرد به شکل جدی تأثیرگذار است ،از این رو باید اقدامات لازم در زمینه مبارزه با عوامل خسارتزا انجام شود.

وی با بیان اینکه کود مورد نیاز در استان وجود دارد افزود: تدارک لازم برای تأمین کودها در استان انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان درباره سرمازدگی محصولات باغی نیز گفت: در باغات شهرستان‌های نواحی شمالی و شرق استان نیز که دچار خسارت سرمازدگی و دیررس بهاره شدند ارزیابی لازم در حال انجام است تا اقدامات لازم صورت گیرد.

قاسمی خاطرنشان کرد: در محصولات زراعی نیز ارزیابی لازم انجام شود تا اگر احیاناً تنشی به وجود آمده است با «به‌زراعی» و «تغذیه» اقدامات لازم انجام شود تا شاهد کاهش عملکرد نباشیم.

طراحی سایت توسط فراکارانت