English | جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

توسعه شهرک های گلخانه ای ضرورتی اجتناب ناپذیر و در تولید،اشتغال و بهره وری آب اثرگذار است

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی گفت: توسعه شهرک های گلخانه ای در اقصی نقاط کشور به عنوان یکی از محوری ترین پروژه های اثر گذار در تولید،اشتغال و بهره وری آب و همچنین به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر از سوی این شرکت به طور ویژه پیگیری می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های کشاورزی،مهندس علی اشرف منصوری در گردهمایی معاونین تولیدات گیاهی کشور در مشهد،اظهار داشت: گلخانه نماد پیوند سه چالش آب،انرژی و غذا است و توسعه شهرک های گلخانه ای در اقصی نقاط کشور به عنوان یکی از محوری ترین پروژه های اثر گذار در تولید،اشتغال و کارایی آب و همچنین به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر از سوی این شرکت به طور ویژه پیگیری می شود.

وی یادآور شد: بر اساس آخرین آمایش انجام شده در سراسر کشور بیش از ۵۰۰ پروژه با سطح بیش از ۱۲۵۰۰۰ هکتار شناسایی شده که اجرایی کردن این سطح پس از مطالعات تکمیلی نیازمند همت عمومی و کمک استان ها است.

منصوری تاکید کرد که شرکت شهرک های کشاورزی با تسهیلگری و کاهش بوروکراسی اداری، اعطای تسهیلات ارزان و همچنین کاهش هزینه های تولید، برای احداث و توسعه شهرک های گلخانه ای در تمامی استان ها بالاخص استان های دارای پتانسیل آب های مرزی با امکان انتقال قطعی سند اراضی واگذاری به سرمایه گذاران آمادگی کامل دارد.

وی در ادامه از معاونین تولیدات گیاهی درخواست کرد تا در استعدادیابی و کمک به انجام مطالعات و تأمین خدمات مورد نیاز شهرک ها از محل منابع استانی و همچنین کمک به تولید و اشتغال و اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی به صورت جهادی مشارکت کنند.

در سفر به استان خراسان رضوی،مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی به همراه معاونت فنی این شرکت از شهرک های گلخانه ای شهرستان های مشهد،تربت حیدریه،کاشمر و شاندیز بازدید کردند.

مهندس منصوری با حضور در سایت مجتمع گلخانه ای ۲۸ هکتاری آرین گل شهرستان تربت حیدریه و شهرک گلخانه ای ۲۹ هکتاری شهرستان کاشمر‍،منابع تامین آب استخرهای ذخیره شبکه های اصلی و فرعی برق،گاز و آب جاده های دسترسی و محوطه سازی شهرکهای مذکور را مورد بازدید قرار داد.

وی در بازدید از شهرک خصوصی گلخانه ای ۱۱۲ هکتاری آقای فرجادنیا در شهرستان مشهد نیز که با هدف تولید گل،سبزی و صیفی و ایجاد زنجیره تولید که در حال ساخت می باشد،توصیه های لازم را در خصوص جانمایی تأسیسات و دسترسی های مربوطه ارائه کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی در جمع مدیران شهرستانی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی نیز خواستار تسریع در تکمیل زیرساخت ها و شروع به کار عملیات اجرایی شهرک های کشاورزی پیشنهادی شد و خاطرنشان کرد: استان خراسان رضوی به لحاظ دسترسی به بازارهای مصرف خارجی و اقلیم ویژه، مناسب ایجاد و توسعه شهرک های گلخانه ای است.

وی تاکید کرد:برای مقابله با بحران کم آبی و ایجاد اشتغال توجه بیش از پیش مسئولین استانی در کمک به تامین خدمات مورد نیاز شهرک ها در استان به منظور فراهم نمودن بستر تولید در مناطق مختلف استان ضروری است.

طراحی سایت توسط فراکارانت