English | شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد ریالی در دولت یازدهم

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: در دولت یازدهم ۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش مکانیزاسیون با تکیه بر صنعت داخلی در مسیر اقتصاد مقاومتی انجام شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از ایرنا، کامبیز عباسی در حاشیه افتتاح نمایشگاه بین المللی صنایع و ماشین آلات کشاورزی، باغبانی، نهاده ها، آبیاری و آبرسانی در ارومیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سالانه بیش از یکهزار و ۱۰۰ دستگاه از ماشین آلات کشاورزی استاندارسازی شده است در حالی که این آمار قبل از سال ۹۲ حدود ۲۵۰ دستگاه بود.
وی افزود: در این مدت توسعه چشمگیری در بخش کشاورزی و مکانیزاسیون در کشور اتفاق افتاده و ۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش مکانیزاسیون با تکیه بر صنعت داخلی در مسیر اقتصاد مقاومتی انجام شده است.
عباسی ادامه داد: دولت تدبیر و امید توجه ویژه به بخش مکانیزاسیون کشاورزی داشته و تولیدات ماشین آلات کشاورزی افزایش یافته و وابستگی به منابع وارداتی برطرف شده است.
وی با اشاره به این که ۹۵ درصد از قطعات ماشین آلات کشاورزی در داخل کشور تولید می شود، افزود: هزینه تولید محصولات در داخل کشور منجر شده است تا قیمت این قطعات ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به قیمت وارداتی آن کاهش یابد.
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی بیان کرد: قبل از سال ۹۲ شمسی تسهیلات بخش مکانیزاسیون یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بود که این رقم در سال ۹۵ به ۳۲ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.
عباسی اظهار کرد: دستیابی به ۴۰ یافته علمی در بخش فناوری و حفاظت کشاورزی و اجرای عملیات حفاظت خاک کشاورزی در بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی نیز از دیگر اقدامات این دولت در بخش مکانیزاسیون کشاورزی است.

طراحی سایت توسط فراکارانت