English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

توسعه گلخانه‌ها از سیاست‌های اصلی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: توسعه گلخانه‌ها از سیاست‌های اصلی این سازمان است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، لطف‌الله رضایی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: توسعه گلخانه‌ها و محیط‌های کنترل‌شده از سیاست‌های اصلی سازمان بوده و امسال تا کنون ۱۱٫۵هکتار به سطح گلخانه‌های استان سمنان افزوده شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های مختلف در معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: حدود ۲۰هکتار پروژه‌های درد است اجرا نیز وجود دارد که در حال تکمیل است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از توسعه باغات در اراضي شیب‌دار و توسعه گیاهان دارویی  نیز از دیگر اولویت‌ها و سیاست‌های سازمان است.

رضایی گفت: این مهم در راستای ارتقاء بهره‌وری منابع آب بوده که در سال جاری از محل اعتبارات سفر هیئت دولت ۱۱۶میلیارد ریال در این راستا هزینه شده و بالغ بر ۸۶۰هکتار توسعه در بر داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: تولید بذور رسمی برنامه‌ای دوساله بوده که در جهت افزایش عملکرد محصولات استراتژیک و دانه‌های روغنی و محصولات صنعتی از ظرفیت شرکت‌های تعاونی روستایی و شرکت خدمات حمایتی استفاده می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان  خاطرنشان کرد: در سال گذشته بالغ بر ۶هزار تن بذور در طبقات مختلف پرورشی ۳ مادری و گواهی‌شده در استان تولید و گاها از سایر استان‌ها تأمین و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

رضایی با اشاره به پروژه‌های افتتاحی در ایام‌الله دهه فجر گفت:  افزود: پروژه‌های گلخانه‌ای، پرورش قارچ، تولید بذرواراضی شیب‌دار افتتاح شده بخشی از این برنامه‌های مذکور به‌صورت نمونه در دهه فجر به‌صورت رسمی افتتاح شده است.

طراحی سایت توسط فراکارانت