English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

ثبات و آرامش در بازار نوروزی استان سمنان حکم فرماست/عرضه میوه نوروزی در ۱۴۲ غرفه

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با اشاره به عرضه میوه نوروزی در ۱۴۲ غرفه تعیین شده در سراسر این استان گفت: ثبات و آرامش در بازار نوروزی استان سمنان حکم فرماست.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، محمدرضا قاسمی در جمع خبرنگاران با اشاره به مهم‌ترین اقدامات این سازمان در راستای کنترل بازار نوروزی در این استان اظهار داشت: در بحث تنظیم بازار در ایام پایانی سال، با توجه به تمهیداتی که از طریق قرارگاه امنیت غذایی وزارت جهاد کشاورزی و همینطور ستاد تنظیم بازار استان سمنان با محوریت استاندار اندیشیده شده بود؛ در تأمین کالاهای اساسی و نیازهای پروتئینی مردم هیچ کمبودی وجود نداشت و عملاً نیازهای اساسی خانوارها در این ایام به صورت کامل تأمین و غالباً با نرخ مصوب تعیین شده عرضه شد.

وی به روند تأمین و توزیع گوشت مرغ گرم در این استان از هفته‌های گذشته تا کنون اشاره و تصریح کرد: در تأمین مرغ گرم و همینطور مرغ منجمد نیز نیازهای استان سمنان به طور کامل مرتفع و حتی این استان به عنوان استان معین تهران، سهم مناسبی از بازار عرضه گوشت مرغ پایتخت را نیز به خود اختصاص داده و بخشی از مرغ گرم مازاد تولید شده در استان سمنان هم برای هموطنان در استان تهران ارسال شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان به روند تأمین میوه شب عید در این استان نیز اشاره کرد و افزود: در بحث تأمین میوه ایام پایانی سال نیز محصولات سیب و پرتقال به عنوان میوه‌های پرمصرف به میزان لازم تأمین و در سردخانه‌های استان ذخیره‌سازی شد.

قاسمی با اشاره به توزیع میوه شب سال با قیمت مصوب با محوریت اداره‌کل تعاون روستایی استان سمنان خاطرنشان کرد: با تمهیدات صورت گرفته، میوه شب سال در ۱۴۲ غرفه در سراسر استان سمنان عرضه شد.

وی اضافه کرد: با آرامشی که در بازار امسال تره‌بار در استان سمنان وجود داشت؛ میوه شب عید با کمترین تغییر قیمت و بدون افزایش بی‌رویه نرخ‌ها که گاها در ایام پایانی سال اتفاق می‌افتاد؛ با نرخ مصوب و حتی پایین تر از آن به ا شهروندان استان سمنان ارائه شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان عنوان کرد: در بخش سایر کالاهای اساسی و فعالیت واحد‌های خدمات رسان غذایی مانند نانوایی‌ها نیز اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت و با فعالیت نانوایی‌ها به صورت کشیک، تأمین نان برای مردم و زائران و مسافرانی که از این مسیر عبور می‌کردند به صورت کامل انجام شد.

قاسمی افزود: در ارتباط با سایر کالاهای اساسی هم تمهیدات لازم صورت گرفته بود و آرامش بسیار خوبی را در بازار با کمترین تنش و افزایش قیمت در ایام پایانی سال نسبت به روزهای مشابه در سال‌های قبل داشتیم.

طراحی سایت توسط فراکارانت