English | دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

جزئیات اقدامات برای کمک‌رسانی به کشاورزان کالپوشی خسارت دیده از سیل؛ از پرداخت غرامت و تسهیلات گرفته تا بازسازی جاده‌های بین مزارع

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی با اشاره به خسارت‌های سیل گذشته در منطقه کالپوش میامی گفت: کمک‌رسانی و حمایت از کشاورزان خسارتزده در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، محمد حسینی در حاشیه بازدید «سلامت منش» معاون مدیر کل بازرسی استان از مرکز جهاد کشاورزی کالپوش به مهم‌ترین اقدامات  انجام شده در راستای حمایت از بهره‌برداران خسارت دیده ناشی از سیل کالپوش اشاره کرد و اظهار داشت: از همان زمان وقوع سیل بلافاصله اکیپ‌های متعدد برای ارزیابی حادثه در محل حاضر شده و اقدامات برای میزان برآورد خسارت را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه گزارش خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی به صورت مستند ومصور تهیه شده است گفت: در راستای کمک رسانی به کشاورزان و دامداران خسارت دیده ۳۵ میلیارد ریال غرامت به محصولات بیمه شده چغندرقند و دام تلف شده اختصاص یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی از توزیع یکهزار و ۲۰۰ تن نهاده مدت دار ( جو ) در بین کشاورزان خسارت دیده این منطقه خبر داد و گفت: همچنین توزیع علوفه نهاده دامی (جو) به دامداران خسارت دیده نیز انجام شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: بذر غلات به میزان ۱۰۸/۳ تن نیز پس از وقوع سیل در بین کشاورزان خسارت دیده توزیع شده است.

وی با اشاره به اعطای تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان سیلزده کالپوشی گفت: ارائه ۲۲ میلیارد ریال تسهیلات چهار درصد ارزان قیمت خشکسالی، ارائه ۶/۸  میلیارد ریال تسهیلات چهار درصد خسارت با عاملیت بانک مسکن، پرداخت کمک هزینه تأمین بذر غلات جهت کشت مجدد در اراضی خسارت دیده، پیگیری پرداخت تسهیلات ۶ درصد توسعه کشت گیاهان دارویی در دیمزارهای شیبدار به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال با همکاری بنیاد برکت برخی از این اقدامات است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی با بیان اینکه ارزاق شامل آرد بحران،شکر،قند نیز برای کشاورزان خسارت دیده تأمین و در اختیار آنها قرار گرفته است گفت: همچنین پیگیری پرداخت ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ برای لایروبی و مرمت و جابجایی چاه‌های کشاورزی آسیب‌دیده، انبار، تأسیسات کشاورزی در حال انجام است.

حسینی با اشاره به اقدامات برای بازسازی و بهسازی مناطق تخریب شده افزود: تیغ کشی و رگلاژ جاده بین مزارع، شن‌ریزی جاده بین مزارع، اجرای عملیات شخم عمود بر شیب به صورت الگویی در روستاهای خسارت دیده و خرید لوله پلی اتیلن برای جبران خسارت وارده به تأسیسات آبیاری چاه‌های کشاورزی از دیگر اقدامات انجام شده در راستای خدمت‌رسانی به کشاورزان خسارت دیده از سیل بوده است.

طراحی سایت توسط فراکارانت