English | دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

حضوررئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان درکاروان خدمت به مشکلات روستاییان قهاب رستاق پاسخ داد

حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در چهارمین برنامه کاروان خدمت به مشکلات روستاییان قهاب رستاق پاسخ داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، محمدرضا قاسمی در چهارمین برنامه کاروان خدمت سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشت: حضور در روستاها و مناطق محروم از جمله برنامه‌های این سازمان است که به صورت مستمر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این دیدار به همراه جمعی از مدیران دستگاه‌های تابعه و مدیران ستادی به دهستان قهاب رستاق انجام شد گفت:  دهستان قهاب رستاق از توابع شهرستان دامغان است که شامل روستاهای حسن آباد، خورزان، علیان، فرات، صلح آباد، صالح آباد، شوکت آباد، معصوم آباد، قاسم آباد، سلطانیه، شریفیه، رشم، حسینان، معلمان، سینگ، کوهزر، شیمی، کلو، توچاهی، یزدان آباد، سید آبادو و کبوترخان است.

 وی با بیان اینکه این دهستان دارای سه هزار بهره‌بردار کشاورزی  است افزود: در این دهستان بالغ بر  سه هزار و  ۱۰۰ هکتار اراضی زراعی و باغی  وجود دارد.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود:از این سطح یک هکتار گلخانه، ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار باغ پسته است.

قاسمی اضافه کرد: همچنین بیش از ۳۰۰ هکتار زراعت گندم و جو  و حدود ۱۰۰ هکتار کشت جالیز  وجود دارد.

وی گفت: بهره‌برداران در این دهستان دارای  یکهزار و ۲۰۰ نفر شتر، ۲۵ هزار  رأس دام سبک، ۴۰۰ راس دام سنگین هستند.

گفتنی است در این سفر جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان حسین شاهینی،مدیر آب‌ و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان، غلامرضا خراسانیان، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی و جورابلو مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمسار، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان را همراهی کردند.

طراحی سایت توسط فراکارانت