English | دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

خسارت ۲۳۸ میلیارد تومانی به کشاورزان سیل زده کالپوش

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سیل اخیر ۲۳۸ میلیارد تومان خسارت به کشاورزان منطقه کالپوش وارد کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، محمدرضا قاسمی با بیان ایکه براورده خسارت سیل در منطقه کالپوش انجام شده است اظهار داشت: برای سیل زدگان کالپوشی چند برنامه در حوزه کشاورزی انجام شه است.

وی خاطرنشان کرد: تدارک نهادههای تولید و تأمین بذر گندم مورد نیاز برای اراضی دیم و ابی پایین دست انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: تأمین نهاده مدت دار جو با دوره بازپرداخت ۶ ماهه و همچنین پیش‌بینی تسهیلات ارزان قیمت برای بهره‌برداران این بخش تا سقف ۲۰ میلیون تومان به ازای هر بهره بردار و تا ۱۱۰ نفر تا این مقطع تدارک دیده شده است.

قاسمی گفت: همچنین از محل منابع استانی و اعتبارات تملکی یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در قالب ماده ۱۸ قانون مدیریت بحران اختصاص پیدا کرده است که برای اصلاح زیرساخت‌های این منطقه هزینه می‌شود.

 وی با اشاره به میزان خسارت سیل به یخش کشاورزی منطقه کالپوش اعم از خسارت به بخش زراعی و باغی، زیر ساخت‌ها و دام گفت: با برآورد صورت گرفته در مجموع رقمی معادل ۲۳۸ میلیارد تومان خسارت به این بخش وارد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: در بخش‌هایی که تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی هستند کارشناسان صندوق بیمه حضور یافته و برآورد انجام شده و در مسیر پرداخت غرامت قرار گرفته است.

طراحی سایت توسط فراکارانت