English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

دبیر کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:برش استانی سند راهبردی پدافند زیستی وزارت جهاد کشاورزی در استان سمنان تدوین می‌شود.

 دبیر کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:برش استانی سند راهبردی پدافند زیستی وزارت جهاد کشاورزی در استان سمنان تدوین می‌شود.

معاون سازمان و دبیر کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به ضرورت توجه به پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی گفت: برش استانی سند راهبردی پدافند زیستی وزارت جهاد کشاورزی در استان سمنان تدوین می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، ابوالحسن صباغی در نشست کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان که در محل سالن شهید شاهی سازمان برگزار شد به تشریح سند راهبردی پدافند زیستی وزارت جهاد کشاورزی پرداخت و اظهار داشت: در این سند وضع موجود بخش کشاورزی ، نقاط قوت و تهدیدات به خوبی شناسایی و تدوین شده است.

وی با بیان اینکه این سند چهارچوب روشنی برای کاهش آسیب پذیری بخش کشاورزی ارائه می دهد افزود: در راستای شناسایی نقاط قوت و تهدیدات بخش کشاورزی استان ضرورت دارد تا برش استانی سند راهبردی پدافند زیستی وزارت جهاد کشاورزی در استان سمنان تدوین شود.

دبیر کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به ضرورت توجه به موضوع پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی گفت: رصد، شناسایی و مقابله با تهدیدات از اهداف اصلی پدافند غیرعامل است.

صباغی با بیان اینکه در پدافند غیرعامل اقدامات پیشگیرانه‌ای در بخش‌های مختلف برای جلوگیری از تهدیدات دشمن انجام می‌شود بر ضرورت تقویت آموزش ها در حوزه پدافند غیرعامل تأکید کرد.

وی افزود: بیوتروریسم و حملات بیوتروریستی از طریق ویروس‌ها باکتری‌ها و موجودات زنده برای آسیب رساندن به بخش کشاورزی و تأسیسات وابسته از اهداف بیوتروریسم است.

دبیر کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در این نشست به برخی از برنامه‌ای این کارگروه در هفته پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: برگزاری مانور دور میزی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در هفته پدافند با همکاری دستگاه‌های عضو کارگروه ازسوی اداره کل دامپزشکی، برگزاری مانور آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های استان از سوی اداره کل منایع طبیعی برخی از این برنامه‌ها است.

صباغی بر ضرورت برگزاری کلاس‌های آموزشی درباره پدافند غیرعامل تأکید و گفت: به منظورآشنایی کارشناسان، مدیران و کشاورزان با خطرات و تهدیدات بیولوژیک برنامه‌ریزی برای برگزاری کارگروه آموزشی با موضوع پدافند زیستی در شرق استان انجام شود.

وی به برخی از مصوبات این کارگروه اشاره کرد و افزود: اقدامات امنیتی و حفاظتی از انبارهای محصولات کشاورزی و استراتژیک از سوی سازمان تعاون روستایی از مصوبات این نشست بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تهیه و تدوین برش استانی در قالب سند راهبردی پدافند زیستی وزارت جهاد کشاورزی، برگزاری منظم جلسات کارگروه از دیگر مصوبات کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل سازمان بود.

 

طراحی سایت توسط فراکارانت