English | یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

دستاوردهای یک سفر ارزشمند؛ برنامه‌های وزیر جهاد‌کشاورزی در سفر به استان سمنان چه بود؟

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با اشاره به حضور یک روزه مهندس نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در این استان و برنامه‌های وی گفت: این سفر به پنج شهرستان استان سمنان انجام شد.

محمدرضا قاسمی اظهار داشت: در راستای سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان سمنان که در روز پنجشنبه سی ام فروردین و جمعه سی و یکم فروردین ماه ۱۴۰۳ انجام شد، مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی نیز در قالب یک برنامه یک روزه به استان سمنان سفر کرد.

وی افزود: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده، سفر مقام عالی وزارت جهادکشاورزی به پنج شهرستان استان سمنان شامل شهرستان‌های غرب و مرکز استان انجام شد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با بیان اینکه سفر وزیر جهاد کشاورزی به این استان در راستای دور دوم سفر ریاست‌جمهوری و هیئت دولت به استان سمنان صورت گرفت گفت: از آنجایی که در دور دوم سفر یکی از موضوعات اصلی و مهم، پیگیری مصوبات دور اول سفر هیئت دولت و رئیس‌جمهور به استان‌هاست؛ مباحثی چون سیلوی یک‌صد هزار تنی گرمسار و تبدیل شهرستان مهدی‌شهر به قطب دامپروری به‌عنوان اولویت‌های مهم مطرح بود.

قاسمی افزود: همین مهم باعث شد برنامه‌ریزی سفر وزیر جهادکشاورزی به این پنج شهرستان پیش‌بینی شود.

وی اضافه کرد: همچنین بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از طرف نهاد ریاست‌جمهوری، وزیر جهادکشاورزی به عنوان وزیر معین برای شهرستان‌های آرادان و مهدی‌شهر تعیین شده بودند که حضور ایشان در این شهرستان‌ها و برگزاری نشست‌های تبیینی و مردمی و نخبگانی ضروری بود و بر همین اساس نیز برنامه‌های سفر وزیر جهادکشاورزی به این شکل پیش رفت.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با بیان اینکه برنامه وزیر جهاد کشاورزی از شهرستان گرمسار آغاز شد عنوان کرد: بازدید از سیلوی ۱۰۰ هزار تنی ذخیره‌سازی گندم در شهرستان گرمسار که در واقع سیلوی استراتژیک ذخیره‌سازی گندم برای شرق استان تهران است نخستین برنامه وزیر جهادکشاورزی در این سفر بود و مقام عالی وزارت با توجه به پیشرفت فیزیکی بالای این پروژه و رفع برخی از موانع و ایراداتی که وجود دارد، در این بازدید دستورات لازم را برای تکمیل این پروژه مهم صادر کرد و با این شرایط امید آن می‌رود که در ماه‌های آینده این سیلو آماده بهره‌برداری و دریافت گندم شود.

قاسمی با بیان اینکه برنامه بعدی وزیر جهادکشاورزی در شهرستان گرمسار افتتاح کارخانه خوراک دام تعاونی عشایری شهرستان های گرمسار و آرادان و بررسی مسائل و مشکلات موجود در آن حوزه بود گفت: وزیر جهادکشاورزی در این دیدار پای صحبت‌های مدیران و اعضای تشکل‌های دامداری و عشایری شهرستان نشسته و ضمن شنیدن مسائل و مشکلات دامداران و عشایر این منطقه، دستورهای لازم در ارتباط با تقویت این تعاونی و همچنین کمک به تأمین نهاده‌های دامی مورد نیاز به ویژه نهاده جو به صورت مدت‌دار را صادر کرد.

وی با بیان اینکه برنامه بعدی وزیر جهادکشاورزی که پس از حضور در گلزار شهدای گمنام آرادان و ادای احترام به مقام شامخ شهدای والامقام این شهرستان انجام شد، نشست با نخبگان و جامعه بهره‌برداران و نمایندگان تشکل‌ها و اتحادیه های شهرستان‌های گرمسار و آرادان بود خاطرنشان کرد: این برنامه در محل فرمانداری شهرستان آرادان با حضور نمایندگان این تشکل‌ها برگزار شده و در آن درباره چند موضوع از جمله مسائل مربوط به جوجه یک‌روزه و تعیین نرخ جوجه یک‌روزه مرغ گوشتی و همچنین اقداماتی که شرکت پشتیبانی امور دام برای خرید مرغ مازاد می‌بایست انجام بدهد و چند موضوع دیگر از جمله بحث حقابه رودخانه حبله‌رود و رعایت حقابه کشاورزان شهرستان‌های گرمسار و آرادان که از طریق وزارت نیرو باید مورد پیگیری قرار بگیرد، بحث و تبادل‌نظر شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان اضافه کرد: وزیر جهاد کشاورزی در این جلسه در جریان موضوعات قرار گرفته و قول همکاری و مساعدت بعدی را نیز به بهره‌برداران بخش کشاورزی شهرستان‌های گرمسار و آرادان داد.
قاسمی با اشاره به حضور وزیر جهادکشاورزی در شهرستان سرخه در ادامه سفر به استان سمنان و بازدید از دو پروژه پیشران در بخش کشاورزی منطقه تصریح کرد: این واحدها شامل واحد کشتارگاهی شرکت دام و طیور کوروش است که در مراحل بهره برداری آزمایشی بوده و می‌تواند در تکمیل و ایجاد زنجیره تولید گوشت مرغ بسیار مؤثر باشد و البته مشکلاتی را در تأمین آب دارد.

وی همچنین به بازدید وزیر جهاد کشاورزی از شرکت بوران شامل مجموعه سردخانه‌ای با ظرفیت ۲۰ هزار تن برای استان سمنان و بخش‌های سورت و بسته‌بندی میوه اشاره و خاطرنشان کرد: همچنین پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در این مجموعه بزرگ هدف گذاری شده است که وزیر جهادکشاورزی در بازدید از هردوی این واحد‌های بخش کشاورزی دستور مساعدت و همکاری لازم برای تأمین تسهیلات و منابع مورد نیاز تا تکمیل پروژه‌ها راصادر کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان افزود: وزیر جهاد کشاورزی در ادامه برنامه‌های خود در سفر یک روزه به استان سمنان، در شهرستان سمنان حاضر شده و پس از سرکشی و دیدار با خانواده شهید عباس دانشگر به عنوان شهید شاخص دهه هفتادی مدافع حرم، از محل نهالستان شهید عموزاده اداره‌کل منابع طبیعی استان سمنان بازدید کرده و طرح کاشت یک میلیارد نهال که با مشارکت مردم درحال اجراست را مورد ارزیابی قرار داد.

به گفته قاسمی، برنامه پایانی سفر یک روزه وزیر جهادکشاورزی در استان سمنان، مربوط به شهرستان مهدی‌شهر و حضور در جمع تعدادی از عشایر این شهرستان و نمایندگان تشکل های عشایری سایر شهرستان‌ها و سایر نمایندگان حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی استان سمنان بود.

وی عنوان کرد: بهره‌برداران حاضر در جلسه، مسائل و موضوعاتی که در بخش دولتی داشتند را در نشست با مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرده و نقطه نظرات وزیر جهاد کشاورزی را شنیدند. در این جلسه همچنین دستورات لازم برای حل مشکلات بهره‌برداران بخش کشاورزی استان سمنان از سوی وزیر جهاد کشاورزی صادر شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با اشاره به بازدید نیکبخت از کارخانه خوراک دام شرکت تعاونی گاوداران مهدی‌شهر در پایان برنامه‌های خود در استان سمنان اظهار داشت: مقام عالی وزارت جهادکشاورزی در این برنامه در ارتباط با پرداخت تسهیلات و اقدامات مورد نیاز برای راه‌اندازی این واحد که از پیشرفت بالایی هم برخوردار است، دستورهای لازم را صادر کرد.
قاسمی از حضور وزیر جهادکشاورزی در استان سمنان قدردانی کرد و افزود: مقام عالی وزارت جهادکشاورزی در این سفر و در برنامه‌ای فشرده یک روزه، مسائل و مشکلات بهره‌برداران بخش کشاورزی استان سمنان را از نزدیک مشاهده کرده و رهنمودهای ارزشمندی برای حل این مسائل ارائه کردند.

با حضور نمایندگان وزیر جهادکشاورزی؛مسائل بخش کشاورزی در سه شهرستان شرقی استان سمنان بررسی شد
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با اشاره به حضور نمایندگان وزیر جهادکشاورزی در سه شهرستان شرقی استان سمنان همزمان با دور دوم سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به این استان گفت: مسائل بخش کشاورزی در سه شهرستان دامغان، شاهرود و میامی با حضور نمایندگان وزیر جهادکشاورزی بررسی شد.

 محمدرضا قاسمی در این خصوص اظهار داشت: با توجه به اینکه مقام عالی وزارت جهادکشاورزی به عنوان وزیر معین دو شهرستان آرادان و مهدی‌شهر در استان سمنان حضور یافته و امکان سفر به شهرستان‌های شرقی استان سمنان را نداشت، نمایندگان وزارت جهادکشاورزی به این شهرستان‌ها سفر و مسائل و موضوعات بخش کشاورزی دامغان، شاهرود و میامی را بررسی کردند.

وی ضمن قدردانی از مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهادکشاورزی برای انجام برنامه‌ریزی سفر وزیر جهادکشاورزی و معاونان این وزارتخانه در همه شهرستان‌های استان سمنان تصریح کرد: با توجه به عدم امکان حضور مقام عالی وزارت جهادکشاورزی در سه شهرستان شرقی استان سمنان، برنامه‌ریزی‌ها به شکلی انجام شد که معاونان محترم وزیر جهادکشاورزی به عنوان نمایندگان ایشان در این شهرستان‌ها حضور یافته و مسائل و مشکلات بهره‌برداران کشاورزی در این مناطق را با حضور میدانی بررسی کنند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با بیان اینکه این سفرها و برنامه‌های پیش‌بینی شده در آن به شکلی مناسب و منظم پیش رفته و هدف‌گذاری انجام شده برای این سفرها به خوبی محقق شد خاطرنشان کرد: در سفر معاونان وزیر جهادکشاورزی به سه شهرستان شرقی استان سمنان، دستاوردهای خوبی حاصل شده است.

قاسمی با اشاره به حضور معاون آب و خاک وزیر جهادکشاورزی به شهرستان دامغان تصریح کرد: صفدر نیازی در این سفر، از پروژه‌های بخش کشاورزی این شهرستان بازدید کرده و نشستی ویژه با محوریت موضوع آب با نمایندگان تشکل‌ها، اتاق اصناف، خانه کشاورز و فعالان حوزه کشاورزی شهرستان های دامغان و شاهرود داشت.

وی با بیان اینکه موضوع تأمین آب یکی از چالش‌های جدی است که بهره‌برداران کشاورزی استان و شهرستان دامغان به ویژه باغداران پسته این شهرستان با آن مواجه هستند خاطرنشان کرد: معاون وزیر جهادکشاورزی در این سفر پای صحبت‌های بهره‌برداران بخش کشاورزی نشسته و نظرات و پیشنهادات آنان را در ارتباط با بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های اخیر وزارت نیرو شنید و امیدواریم این پیشنهادات و نظرات در تهران مورد پیگیری قرار گرفته و اقدامات مناسبی در راستای حل و فصل موضوعات کشاورزان در حوزه آب با پیگیری معاون وزیر جهادکشاورزی رخ دهد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با اشاره به حضور معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی به شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: با توجه به ماموریت و وظیفه مندی مرکز تحقیقات کشاورزی شاهرود در حوزه زراعت و باغبانی و فعالیت بخش‌های تخصصی کشاورزی در این منطقه و همچنین فعالیت پارک علم و فناوری استان در شاهرود، این سفر نیز دستاوردهای ارزشمندی را برای بخش کشاورزی شاهرود داشته است.

قاسمی با اشاره به نشست خیام‌نکویی با مجموعه‌های دانش‌بنیان و فناور بخش کشاورزی در شهرستان شاهرود افزود: معاونت وزیر جهاد کشاورزی همچنین در این سفر بازدیدهایی را از چند مرکز نوآور بخش کشاورزی شهرستان شاهرود انجام داد.

وی با اشاره به تلاش برنامه‌ریزان سفر مدیران وزارت جهاد کشاورزی به استان سمنان برای حضور معاون زراعت وزارت جهادکشاورزی در شهرستان میامی با توجه به ظرفیت بسیار بالا و ارزشمند این شهرستان در تولید محصولات زراعی و همچنین اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها در بخش کالپوش این شهرستان گفت: با همه تلاش‌های صورت گرفته، امکان حضور معاون زراعت وزیر جهادکشاورزی در شهرستان میامی فراهم نشد؛ اما حسین اصغری مدیرکل دفتر سبزی و صیفی معاونت زراعت وزارت جهادکشاورزی به شهرستان میامی سفر کرده و یک روز کامل را در شهرستان حضور داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: نماینده وزیر جهاد کشاورزی در این سفر یک روزه به میامی، ضمن بازدید از مزارع اطراف شهر میامی تا بخش کالپوش، هماهنگی لازم را برای حل مشکلات اراضی زراعی در این شهرستان صادر کرد.

قاسمی با اشاره به دستاوردهای ارزشمند حضور نماینده وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان میامی تصریح کرد: مدیرکل دفتر سبزی و صیفی معاونت زراعت وزارت جهادکشاورزی که به عنوان نماینده مقام عالی وزارت به شهرستان میامی سفر کرده بود، از این سفر و اقدامات صورت گرفته در میامی ابراز رضایت کرد.

در میز ارتباطات مردمی دومین سفر دولت صورت گرفت؛بررسی مشکلات بهره‌برداران بخش کشاورزی استان سمنان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از بررسی مشکلات بهره‌برداران بخش کشاورزی این استان در میز ارتباطات مردمی دومین سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به سمنان خبر داد.
محمدرضا قاسمی در این خصوص اظهار داشت: با تدبیر دولت مردمی سیزدهم و مجموعه عوامل در نهاد ریاست جمهوری، برنامه میز ارتباطات مردمی توسط ۳۰ دستگاه خدمات‌رسان در استان سمنان در محل ادارات کل مرتبط با هر وزارت‌خانه برگزار شد.
وی افزود: میز ارتباطات مردمی وزارت جهادکشاورزی نیز با حضور مجموعه دستگاه‌های خانواده بخش کشاورزی و مدیران استانی و برخی از مدیران ستادی و ملی در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برگزار شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به حضور مشاور و مدیرکل دفتر ارتباطات مردمی و سفرهای استانی وزیر جهادکشاورزی در این برنامه خاطرنشان کرد: این میز ارتباطات مردمی به مدت سه روز و از روز چهارشنبه بیست و نهم تا عصر روز جمعه سی و یکم فروردین ادامه داشته و مسئولان حاضر در آن هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر پاسخگوی مراجعین بودند.
قاسمی با اشاره به حضور دستگاه‌های مختلف و بخش‌های تخصصی هم‌خانواده وزارت جهادکشاورزی دراین میز ارتباطات مردمی ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این میز خدمت، از امور بهره‌برداران بخش کشاورزی استان سمنان گره‌گشایی بیشتری شده و اقدامات مؤثرتری در راستای رفع مسائل و مشکلات آنان صورت گیرد.

طراحی سایت توسط فراکارانت