English | جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

دوره آموزشی آشنایی با طبخ آبزیان در شهرستان شاهرود برگزار شد

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از برگزاری یک دوره آموزشی آشنایی با طبخ آبزیان در شهرستان شاهرود خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، بهرام فلاحی لیما در حاشیه برگزاری این دوره آموزشی اظهار داشت: این دوره در راستای فرهنگ مصرف آبزیان و گنجاندن ماهی بعنوان غذای سلامتی در سبد خانوارها برگزار شد.

وی با بیان اینکه معرفی ارزش غذایی ماهی و آشنایی بانوان با تنوع پخت غذایی با انواع آبزیان پرورشی از دیگر اهداف برگزاری این دوره آموزشی بود خاطر نشان کرد: این دوره آموزشی با حضور بیش از ۳۰ نفر از بانوان شهرستان شاهرود تشکیل شد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: در این دوره آموزشی بانوان شهرستان شاهرود با نحوه پخت ۴ نوع غذا با استفاده از آبزیان به صورت تئوری و عملی آشنا شدند.

فلاحی لیما افزود: در این کلاس علاوه بر آموزش عملی طبخ ماهی توسط استاد مربوطه، کارشناسان بخش شیلات در ارتباط با فواید مصرف ماهی و سایر فرآورده‌های آبزیان، به‌صورت تئوری مطالبی را بیان کردند.

وی با اشاره به سرانه مصرف ماهی در دنیا، ایران و همچنین استان سمنان گفت: با توجه به آمارهای موجود میانگین مصرف آبزیان در حال حاضر در دنیا حدود ۲۳ کیلوگرم، در کشور حدود ۱۳/۵ کیلوگرم و در استان سمنان حدود ۵/۶ کیلوگرم است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطر نشان کرد: با توجه به ارزش غذایی آبزیان در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی و به دلیل وجود چربی غیر اشباع امگاء ۳ در گوشت آبزیان و نقش آبزیان در تأمین امنیت غذایی و سلامت جامعه هر ساله دوره‌های آموزشی با هدف معرفی ارزش‌های غذایی آبزیان و اهمیت آن در تغذیه انسان در استان سمنان برگزار می‌شود.

فلاحی لیما به دیگر اقدامات این مدیریت در راستای معرفی ارزش غذایی آبزیان افزود: علاوه بر برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویج، تهیه بروشورهای آموزشی، روشهای تبلیغی و ترویجی و برگزاری جشنواره‌های طبخ آبزیان از سوی مدیریت شیلات انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به ارزش غذایی آبزیان در سلامت جامعه و تامین پروتئین و سایر مواد معدنی واسید‌های آمینه ضروری مورد نیاز بدن انسان برنامه‌ریزی‌هایی برای برگزاری حداقل یک دوره آموزشی آشنایی با طبخ آبزیان در تمامی شهرستان‌های استان سمنان انجام شده است،

طراحی سایت توسط فراکارانت