English | دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به حوزه ایثار و شهادت دارد؛ نقش جهادگران در هشت سال دفاع مقدس بی‌بدیل است

مدیر کل اداره كل امور ایثارگران وزارت جهاد كشاورزی گفت: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به حوزه ایثار و شهادت دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، محمدرضا قائد عبدی در دیدار و نشستی با مدیران سازمان جهاد کشاورزی که با حضور دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران کشور برگزار شد اظهار داشت: بازدید از خانواده شهدا و ایثارگران نعمات و خیر و برکات فراوانی به دنبال دارد و گره‌گشای موانع است.

وی با بیان اینکه شهدا، آزادگان و جانبازان همه دارای مشخصات و ویژگی‌های مشترکی هستند گفت: اخلاق‌مداری، از خودگذشتگی، ایثار و گذشت و ولایتمداری مهم‌ترین ویژگی و شاخصه این افراد است و آن‌ها حقیقت را در شناخت ولی‌فقیه زمان خود دیدند و ضمن دستیابی به حقیقت اصلی (خدا)، در عرصه دنیوی نیز به ولایت‌فقیه معتقد بود و ولایتمداری شاخصه اصلی شهدا است.

مدیر کل اداره كل امور ایثارگران وزارت جهاد كشاورزی با بیان اینکه ما نیز باید رهرو شهدا باشیم و مسیر را که شهدا طی کردند چراغ راه خود قرار دهیم گفت: باید از مسیر شهدا برای خدمت‌رسانی به جامعه بهره بگیریم.

قائد عبدی با اشاره به حضور پررنگ جهادگران در هشت سال دفاع مقدس افزود: جهاد سازندگی در زمان هشت سال دفاع مقدس ۵۴۰ هزار اعزام داشت و جهادگران پیش از جنگ نیز در عرصه محرومیت‌زدایی فعالیت می‌کردند و در این عرصه نیز آثار و برکات فراوانی را به جا گذاشتند.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت در این عرصه محرومیت‌زدایی سبب افزایش امید و اعتماد در بین مردم به‌ویژه مرزنشینان شده بود و آنچه منافقان را بیشتر رنج می‌داد حضور پررنگ جهادگران بود.

مدیر کل اداره كل امور ایثارگران وزارت جهاد كشاورزی گفت: منافقان اذعان کردند که در زمان هشت سال دفاع مقدس بیش از نیروهای مسلح سپاه و بسیج و ارتش آنچه که آن‌ها را رنج می‌داد وجود جهاد بود و از فعالیت جهاد‌گران بسیار آسیب دیدند.

قائد عبدی گفت: مجموعه جهاد در هشت سال دفاع مقدس ۲۳ هزار و ۹۳۶ جانباز، یک هزار و ۸۱ آزاده، سه هزار و ۹۳۶ شهید را تقدیم نظام کردند.

وی با بیان اینکه جهاد در زمان جنگ ۴۶ گردان مهندسی رزمی را به جبه‌های جنگ اعزام کرد گفت: جهاد ۶ قرارگاه و ۲۵ ستاد پشتیبانی در زمان جنگ داشت و جهادگران در زمان جنگ چنان درخشیدند که بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران به شایستگی به آن‌ها لقب سنگر سازان بی سنگر را داد.

مدیرکل اداره كل امور ایثارگران وزارت جهاد كشاورزی با بیان اینکه باید خدمت در راه خدا باشد گفت: اگر کاری در رضای خدا انجام شود خیر و برکات آن مضاعف است.

طراحی سایت توسط فراکارانت