English | جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

دومین مانور سراسری مقابله با آفت‌کش‌های تقلبی و غیرمجاز در سمنان برگزار می‌شود.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: دومین مانور سراسری مقابله با آفت‌کش‌های تقلبی و غیرمجاز در سمنان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، عباس مشیریان به برخی از اهداف برگزاری این مانور اشاره کرد و اظهار داشت: بازدید از واحدهای توزیع آفت‌کش‌های کشاورزی، بررسی استانداردهای شبکه توزیع و بهبود اجرای ضوابط عرضه آفتکشها  ، شناسایی و برخورد با مراکز غیرمجاز عرضه‌کننده آفتکش های نباتی، برخی از اهداف مانور سراسری مقابله با آفت‌کش‌های تقلبی و غیرمجاز است.

وی افزود: توقیف آفت‌کش‌های قاچاق و تقلبی و همچنین برخورد جدی با تمامی واحدهای متخلفی که اقدام به فروش آفت‌کش‌های غیرمجاز کردند از دیگر اهداف این مانور است.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: بیشتر سموم قاچاق جز سموم غیرمجاز کشور است و سبب خسارت جبران‌ناپذیری به سلامت آحاد مردم، محیط زیست آب و خاک‌های کشاورزی می‌شود، ازاین‌رو به منظور شناسایی و برخورد با واحدهای متخلف، سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، همزمان با سایر نقاط کشور، مانور مقابله با عرضه آفت‌کش‌های غیرمجاز، تقلبی و قاچاق را با همکاری سایر دستگاهای اجرایی استان طی  روزهای ۱۷ و ۱۸ اسفند ماه سال جاری،  برگزار می‌کند.

طراحی سایت توسط فراکارانت