English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رئیس اداره مهندسی زراعی مدیریت آب و خاک استان سمنان خبر داد: واگذاری برخی فعالیت‌های غیر حاکمیتی مدیریت آب و خاک جهاد کشاورزی به بخش خصوصی

رئیس اداره مهندسی زراعی مدیریت آب و خاک استان سمنان خبر داد:

واگذاری برخی فعالیت‌های غیر حاکمیتی مدیریت آب و خاک جهاد کشاورزی به بخش خصوصی

رئیس اداره مهندسی زراعی مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از واگذاری برخی فعالیت‌های غیر حاکمیتی مدیریت آب و خاک جهاد کشاورزی به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، میثم نقاشیان در جلسه شورای اداری مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: این اقدام در راستای اهداف دولت مبنی بر واگذاری امور به بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اهداف دولت از واگذاری امور به بخش خصوصی افزود: دولت برنامه ریزی کرده است تا یک سری از فعالیت‌های تصدی‌گری و غیر حاکمیتی خود را به بخش خصوصی واگذار کند تا سبب کاهش تصدی‌گری و نفوذ دولت در امور، جلوگیری از رانت و تسهیل امور برای بهره‌برداران، متقاضیان و مردم شود.

رئیس اداره مهندسی زراعی مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه این سازمان برای واگذاری برخی تصدی‌گری‌های خود به بخش خصوصی برنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی را ابلاغ کرده است؛ از اقدامات این مدیریت بر اساس این هدف خبرداد و گفت: در همین راستا نیز مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تفاهم‌نامه‌ای را با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان با موضوع واگذاری فعالیت‌های غیرحاکمیتی این مدیریت منعقد کرده است.

به گفته نقاشیان بر اساس این تفاهم‌نامه کشاورزان باید تشکیل پرونده، انتخاب مشاور  و برخی امور دیگر را برای تکمیل روند اخذ اعتبارات دولتی از طریق سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان انجام دهند.

وی با بیان اینکه این امور تا پیش از این تفاهم‌نامه از طریق مراکز خدمات جهاد کشاورزی و مدیریت‌های جهاد کشاورزی در شهرستان‌های استان سمنان انجام می‌شد اضافه کرد: از این پس و در اجرای این تفاهم‌نامه کارشناسان نظام مهندسی این وظایف را انجام می‌دهند.

رئیس اداره مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به تدوین آیین نامه اجرایی این تفاهم‌نامه، از اجرای پایلوت آن در سه شهرستان سمنان، مهدی‌شهر و سرخه خبرداد و افزود: در صورت اجرای موفقیت‌آمیز این طرح، از سال آینده آیین‌نامه اجرایی آن در همه شهرستان‌های استان سمنان به مرحله اجرا در می‌آید.

طراحی سایت توسط فراکارانت