English | شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رئیس سازمان امور عشایری کشور با اشاره به تولید گوشت قرمز از سوی عشایر گفت: ۱۹۵هزار تن گوشت قرمز تولیدی کشور متعلق به عشایر است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، کرمعلی قندالی در گردهمایی سران ایلات و طوایف عشایر استان سمنان اظهار داشت: این میزان گوشت حدود ۲۵ درصد نیاز کشور است.
وی از وجود یک میلیون و دویست هزار عشایر در کشور خبر داد و گفت: حدود ۲۵ درصد نیاز کشور به مواد پروتئینی از سوی عشایر تأمین می‌شود.
رئیس سازمان امور عشایری کشور با بیان اینکه سالانه ۸۰۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید می‌شود افزود: نیاز کشور به گوشت قرمز نیز ۹۰۰ هزار تن است که در راستای تنظیم بازار و همچنین حمایت از تولید کننده ممکن است در برخی مقاطع نیاز به واردات گوشت باشد.
صادرات یک‌میلیون و ۹۰۰ ﻫﺰاﺭ رأس ﺩاﻡ ﺑﻪ ﺳﺎﻳﺮ کشورها در چند سال اخیر
رئیس سازمان امور عشایری کشور با اشاره به صادرات یک‌میلیون و ۹۰۰ ﻫﺰاﺭ رأس ﺩاﻡ ﺑﻪ ﺳﺎﻳﺮ کشورها در چند سال اخیر گفت: بعد از انقلاب اسلامی برای نخستین بار مجوز ﺻﺎﺩﺭاﺕ ﮔﻮﺷﺖ ﺑﻪ ﺧﺎﺭﺝ اﺯ ﻛﺸﻮﺭداده شد.
قندالی با اشاره به اقدامات انجام شده در این راستا گفت: برای صادرات گوشت حتما باید ﺑﻪ اﺯاﻱ ﻭاﺭﺩاﺕ هر ﻳﻚ کیلو ﮔﻮﺷﺖ منجمد ﺑﺎﻳﺪ ﻳﻚ ﻛﻴﻟﻮ ﺩاﻡ ﺯﻧﺪﻩ ﺻﺎﺩﺭ ﺷﻮﺩ.
وی با اشاره به مزایای اجرای این طرح گفت: با اجرای این طرح ضمن اینکه دام مازاد به سایر کشورها صادر می‌شود، گوشت مورد نیاز نیز به کشور وارد می‌شود.
رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: با هدف افزایش بهره‌وری طرح زنجیره‌ای تولیدی گوشت قرمز در کشور اجرایی شد و منابع تسهیلاتی نیز از یک درصد صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود و تا کنون نیز ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به این بخش تخصیص‌یافته است.

طراحی سایت توسط فراکارانت