English | جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:اجراي سامانه‌هاي نوين آبياري در استان سمنان ٢ برابر شد.

اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در استان سمنان ۲ برابر شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه درزمینهٔ اجرای سیستم‌های نوین آبیاری اقدامات مطلوبی در این استان انجام‌شده است گفت: این سامانه‌ها نسبت به سال‌های گذشته بیش از دو برابر شده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میرعماد اظهار داشت: توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در استان سمنان در اولویت برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد.
وی با بیان اینکه استان سمنان یکی از استان‌های خشک بوده که چند سال متوالی با خشک‌سالی مواجه بوده و با کمبود منابع آبی مواجه است افزود: اجرای سیستم‌های نوین آبیاری باهدف استفاده بهینه از منابع آبی موجود امری اجتناب‌ناپذیر است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به سهم اعتبارات در نظر گرفته‌شده برای بخش آب‌وخاک این استان گفت: سهم اعتبارات مصوب آب‌وخاک سال گذشته بیش از ۶۸ میلیارد تومان بود که امیدواریم این رقم در سالجاری افزایش قابل توجهی داشته باشد.
میرعماد با بیان اینکه ۹۸ درصد استان سمنان تحت مدیریت بخش کشاورزی است گفت: ۱۶ درصد زارعت استان متعلق به شهرستان شاهرود و۴۰ درصد سطوح زراعی نیز متعلق به شهرستان میامی است.
وی با اشاره به وضعیت صدور مجوزهای بخش کشاورزی در استان سمنان نیز گفت: در چند ماه اخیر اقدامات خوبی در راستای کوتاه‌سازی فرآیند صدور مجوزهای بخش کشاورزی به انجام رسیده است.

طراحی سایت توسط فراکارانت