English | سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:تولید و تامین بذر متناسب با شرایط اقلیمی استان است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تأکید بر لزوم توجه به وضعیت اقلیمی این استان و تأثیر آن بر بخش کشاورزی گفت: تولید و تامین بذر متناسب با شرایط اقلیمی استان است..

به گزارش روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، محمدرضا قاسمی در جلسه کیته فنی بذراظهار داشت : در حوزه مباحث فنی تکثیر و تولید بذر در استان سمنان ضرورت  تولید ارقام مقاوم به خشکی و شوری و متناسب با شرایط اقلیمی استان همواره مورد توجه بوده است.

وی با تأکید بر لزوم همراهی کشاورزان در استفاده از بذرهای تولید شده در استان تصریح کرد: به اجرای برنامه های آموزشی و ترویجی بیشتر نیازمندیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان عنوان کرد: کشاورز، گندمکار و جوکار باید متقاعد شود تا یکی از ارقام مورد تأیید سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان را کشت کند و در این زمینه نیازمند اقدامات جدی‌تر اقناعی هستیم.

قاسمی با تأکید بر لزوم توجه به تولید بذر گندم کشت دیم در استان سمنان خاطرنشان کرد: با توجه به اجرای طرح جهش تولید گندم در بخشی از دیم‌زار‌های استان سمنان، در موضوع تأمین ارقام مورد نیاز برای استفاده به عنوان بذر گندم دیم باید تلاش شود تا بخشی از تأمین بذر مورد نیاز در این بخش در داخل استان سمنان تولید شود.

وی افزود: باید با اتخاذ سیاست‌های جدید در تأمین مالی و تدارک اعتباری و پرداخت وجه پیمانکاران تولید بذر در استان سمنان به گونه‌ای عمل شود که متقاضیان توانمند و باکیفیت وارد عرصه تولید بذر گندم و جو در استان سمنان شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تأکید بر لزوم شناسایی تشکل‌ها و افراد توانمند در حوزه تولید بذر در این استان تصریح کرد: باید به حوزه تولید بذر به عنوان تکلیف سازمانی نگاه شده و نگاه انتفاعی در این زمینه کنار گذاشته شود

طراحی سایت توسط فراکارانت